RimWorld
-
Жанр: Building, Management, Tycoon, Sandbox
-
Дата выхода: 17 октября 2018 г.
-
Режимы: сингл
-
Платформы: PC
-
Время прохождения: 377 ч.
- Путь в Windows
- Путь в Linux
Сохранения в Windows
Сохранения «RimWorld» хранятся в операционной системе Windows в папке [AppData], находящейся по умолчанию в профиле пользователя на системном диске «C». Игра поддерживает облачную синхронизацию сохранений в Steam Cloud и GOG Galaxy. На полное прохождение игры RimWorld требуется 377 часов (на сюжет и второстепенные задания — 106 часов, только на сюжет — 66 часов). Игра была взломана командой SiMPLEX через 798 дней после релиза.
Путь до сохранений RimWorld в Windows:
%USERPROFILE%AppDataLocalLowLudeon StudiosRimWorld
C:Users[имя пользователя]AppDataLocalLowLudeon StudiosRimWorld
Путь до сейвов RimWorld в Windows:
%USERPROFILE%AppDataLocalLowLudeon StudiosRimWorld by Ludeon StudiosSaves
C:Users[имя пользователя]AppDataLocalLowLudeon StudiosRimWorld by Ludeon StudiosSaves
Сохранения в Linux
Сохранения игры «RimWorld» лежат в операционной системе Linux в папке [unity3d], расположенной в базовом каталоге для хранения данных пользователя.
Путь к сохранениям RimWorld на Linux:
$HOME/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld/Saves
/home/user/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld/Saves
автор: Ареновец
21 августа 2016
Здравствуйте друзья. Сегодня я бы хотел рассказать про rimworld сохранения. А если говоря геймерским и понятным языком — сейвы. Тем более по данному вопросу не все так просто.
Данной темы я коснулся потому, что самому пришлось разбираться с данным вопросом и, забегая вперед, могу сказать, что информации по нему не очень то и много. Можно сказать, что данный вопрос вообще упущен, а ответы на него игроки требуют.
Поэтому друзья, данная статья будет написана на основе личного опыта, с которым я буду рад поделиться с вами, и по возможности ответить на некоторые вопросы.
Что за такие rimworld сохранения?
И так друзья продолжаем тему. И с вашего позволения небольшое лирическое отступление. В данную игру я начал играть с большим интересом и азартом. Время пролетало не просто быстро, а очень быстро.
Дома я в основном играл с обычного компьютера. И как бы все было нормально. Мои поселенцы работали, охотились, строили свою колонию. Также не забывали об ее защите. К слову сказать, рекомендую вам друзья гайд по игре, составленный на основе моего опыта.
И вот, я как и многие геймеры перед ответственными моментами или же при выключении компьютера сейвился и как бы не задумывался об этих файлах. Ведь по своему игровому опыту на 100% был уверен, что в rimworld save будут находиться в папке самой игры у меня на компьютере. Вы ведь тоже так думаете? Правда?
И это логично и закономерно. Ведь различных игрушек мы с вами переиграли не мало, и имеем уже представление о сейвах и если нужно всегда находили их в папке с игрой. Но, могу сказать, как я глубоко заблуждался…
Ааа. Караул, все пропало!
И вот мне необходимо было уехать в другой город по делам. Дабы скоротать время в дороге, да и в командировке я подумал взять с собой игру, а если точнее сейвы. Тем более мой верный ноутбук был бы в командировке всегда со мной.
Полазив в папке с игрой, сейвов я там не нашел. А сохранения rimworld скачать надо было бы, поскольку хотелось продолжить игру. Но время отъезда поджимало. И я попросту решил принять самое простое решение. Я сбросил папку с игрой себе на флешку и помчался в другой город.
И представляете, каково было мое разочарование? Все работает. Все запустилось, а вот мои сейвы с домашнего компьютера отсутствуют. А у меня там такая уже громадная база отстроена, поля посажены, турели и минометы уже готовы крошить врагом в порошок. К слову сказать, если возникли трудности в развитии поселения, то предлагаю вам друзья советы и подсказки, которые ответят на многие вопросы. В общем, немного расстроился…
Так в итоге в rimworld, где сохранения?
И теперь ответ друзья на самый главный вопрос. Все сейвы и сопутствующие файлы хранятся совершенно в другом месте и если вам понадобятся, то я указываю для разных операционных систем:
- Windows. C:/Documents and SettingsИмя пользователяLocal SettingsApplication Data Ludeon Studios/RimWorld
- Lunix. /home/Имя пользователя/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld
- Mac. Users/Имя пользователя/library/cache/Ludeon Studios/RimWorld
Надеюсь, друзья моя статья будет полезная для вас, и вы теперь знаете, где rimworld сохранения найти и если нужно перенести с одного компьютера на другой. Рекомендую копировать и заменять все папки и файлы с указанных мест. Если у вас появятся вопросы, пишите в комментариях, и я с радостью на них отвечу.
С уважением, ваш Ареновец
Характеристики персонажа в игре
Быстро качаемся до 11 уровня. Как?
Приказываю выжить! И вернуться…
подпишись
и получай свежие игровые новости
поделись с соратниками
|
---|
Basics Menu | Controls | User Interface | Save File | Modding | Version history |
Save files are the files that store a player’s progress in RimWorld. The game can be saved in two ways: the player saving a game manually, or the game saving automatically — being an autosave. When saving the game manually, the player can choose a custom name for the save. When the game autosaves, the save names are automatically labeled as «Autosave-#», with the number incrementing by one for every autosave stored.
Saving manually also allows the choice of overwriting other saves. To the very left of each save’s «load» button, three pieces of information are stored: the corresponding date, time and version. If a save’s version is different from the game’s current version, that info will be displayed in yellow, rather than the standard grey (as seen in the image).
Clicking the red «X» to the right of the save’s load button will delete the save, though the game will ask the player if they want to continue with their deletion every time an X is clicked.
Save file contents
RimWorld’s save files are written in XML and contain all the information about the state of the game. They are stored with the file extension .rws, and can be read with any XML reader or Notepad. The contents of a save are heavily dependent on the version of the game that was running at the very moment of the save, this means that even though saves of a different version may still work, some gameplay issues may occur.
DLC and mods are also integrated into save files, meaning that problems can occur when loading a save without the same content enabled as was originally part of that save. If there is any difference between what is enabled and what’s contained in a save file, the game will notify the player of this.
World data is saved into the map file, to allow multiple saves on the same world without confusion.
Notable sections
- Resources — Contains information about each of the available resources in the game.
- ProjectList — Contains the state of each of the research projects available in the game. The research completes when Progress is more than (or equal) to TotalCost.
- ThingReservation — Details what a Pawn (person/animal) is doing/going to do.
- Thing — information about a person/animal.
Important elements
<li>
- You will notice that «li» appears a lot in the save file. As in HTML, this simply stands for a «list item». It can have many different meanings depending on what the element surrounding it is.
<def>
- «def» contains a single string that refers to some item or property. For example, an element
needs > li.Need_Food > def
(in CSS selector syntax) has the value «Food», explaining that the data is about need for food. - A donkey, on the other hand, starts with a
def
containing «Donkey» in the section that describes pawns. <id>
- This contains a string of the unique identifier of a thing. It might be referred to several times in the file. Be sure to change it if you duplicate a thing.
<ID>
and<UniqueID>
serve the same purpose, but they are numbers.
The names are generally quite descriptive, so it shouldn’t be hard to figure out the purpose of things and how to change them. The class
attribute should be familiar to those who know HTML. As with always, it is harder to figure out how to create things from thin air than to change existing things.
Overall structure
Each section is book-ended by an opening tag <tag>
and closing tag </tag>
respectively. For brevity’s sake, only the opening tag is shown and closing tags are omitted with the exception of </savegame>
.
Note: This structure was taken from 1.2 save files.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <savegame> <meta> <gameVersion> <modIds> <modNames> <game> <currentMapIndex> <info> <rules> <scenario> <tickManager> <playSettings> <storyWatcher> <gameEnder /> <letterStack> <researchManager> <storyteller> <history> <taleManager> <playLog> <battleLog> <outfitDatabase> <drugPolicyDatabase> <foodRestrictionDatabase> <tutor> <dataNotifier> <questManager> <components> <world> <maps> <cameraMap> </savegame>
The vast majority of the data in a save file is contained within the <world>
and <maps>
sections. Within the <maps>
section, each colony is stored as a list item <li>
if multiple colonies were present at any point during the save. In turn, within each colony, the <things>
section stores items, chunks, filth, plants, buildings and pawns. Each and every instance of any type is stored as an individual <thing>
with its own respective class.
<savegame> <meta> <game> <world> <info> <grid> <factionManager> <worldPawns> <worldObjects> <gameConditionManager> <storyState> <features> <components> <maps> <li> <uniqueID> <mapInfo> <weatherManager> <reservationManager> <physicalInteractionReservationManager> <designationManager> <pawnDestinationReservationManager> <lordManager> <visitorManager> <gameConditionManager> <fogGrid> <roofGrid> <terrainGrid> <zoneManager> <temperatureCache> <snowGrid> <areaManager> <lordsStarter> <attackTargetReservationManager> <deepResourceGrid> <weatherDecider> <damageWatcher> <rememberedCameraPos> <mineStrikeManager> <retainedCaravanData> <storyState> <wildPlantSpawner> <temporaryThingDrawer> <components> <compressedThingMapDeflate> <things> </savegame>
Save file locations
Windows version |
The Save files are stored in users AppData folders:
%USERPROFILE%AppdataLocalLowLudeon StudiosRimWorld by Ludeon StudiosSaves
Shortcut:
- Windows+R -> the Run dialog will appear.
- Type appdata and press enter.
- Go to LocalLow/Ludeon Studios.
Note:
- As of at least Alpha 16, the directory Steam Cloud will create is
%USERPROFILE%AppdataLocalLowLudeon StudiosRimWorld
which is not detected by the game. Unknown if this a bug at this point. - By default,
%USERPROFILE%
is the same asC:Users[username]
. It is possible to be moved.
Linux version |
The Save files are stored in: ~/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld by Ludeon Studios/Saves/
At least as of Alpha 17b, Steam Cloud synchronization is working as intended on Linux, meaning that save files are automatically updated across different Steam installations on multiple devices.
macOS version |
Your Rimworld settings folder is ~/Library/Application Support/RimWorld
To see your save games with Finder, open a new shell and enter:
open "~/Library/Application Support/RimWorld/Saves/"
(may also be in cache)
This also applies to Alpha 12d.
As of at least Alpha 16, Steam Cloud uses the directory ~/Library/Application Support/RimWorld By Ludeon Studios/Saves
, whereas the game uses open ~/Library/Application Support/RimWorld/Saves/
, therefore meaning the save game sync is currently not working.
-
Save file for Mac using EasyFind
-
Save file for Mac using EasyFind reveal in Finder
Editing saves
Save editing can be a useful way to tweak the current game state. It can be used to do various things such as adding or remove currently active events, pawn traits and passions, and modifying skills and statistics.
Note: Incorrectly editing the save might can have unwanted consequences that might be irreversible if the original file is lost, up to and including the total loss of the save. It is highly recommended that you make a copy of your save file before editing it or save the new one as a different save file.
Stopping an event
Example of removing the Toxic Fallout event from the game: open the save file with Wordpad, press Ctrl+F, or ⌘+F on macOS and search for ‘toxicfallout’. You will see a list of <li>events</li>
. See where in the list ‘ToxicFallout’ is. Below that list is a list of <li>numbers</li>
. Change the number to ‘0’ between <li></li>
which is in the same position in the list as ‘ToxicFallout’ was in the previous list (bottom one for me). It will now never occur again.
Also if currently, you would be experiencing this Toxic Fallout and would want to remove it not only for the future but also immediately, do the following: Ctrl+F in the save file and search for ‘activeconditions’. You will find: <activeConditions><li>some text regarding the Toxic Fallout</li></activeConditions>
. Change this to only 1 line with just this: <activeConditions />
. So you would have this.
Modifying a pawn
Pawn editing is another useful ability of editing save files. This can be used for a range of ways, from small modifications to existing pawns, recreating specific characters, or simply creating godlike pawns. To do this, open the save file, and move about 1/3 down the text file. Click on a line, and then use the Ctrl+F function to find the name of the pawn you wish to edit. Keep going down until you find the pawn save location, which will have three lines: one for last name, one for nickname, and one for first name.
From here, scroll down to find the part you wish to edit. You can remove health conditions by editing the hediffs for injuries (i.e. deleting permanent wounds) or add skills and passions.
Moving/Removing a steam geyser
A steam geyser can usually be removed using the Destroy function in Dev Mode, but in older versions or modded saves this might not be possible. Instead, the geyser can be manually deleted from the save file.
To edit a geyser: open the save file with Wordpad/Notepad, press Ctrl+F, or ⌘+F on macOS and search for ‘geyser’. The geyser should be represented as a <thing Class="Building_SteamGeyser">
. To move the geyser to a new location, edit the coordinates stored in the <pos>
line. To remove the geyser entirely, select the lines from <thing>
to </thing>
.
Обновлено: 04.02.2023
Rimworld, возможно ли восстановить сохранения к игре, если ты их удалил?
Воу, это рил возможно. В папке с сохранениями у каждого из них есть два фай
ла. Файл .rws — это само сохранение, если его удалить в меню игры, он стирается. Второй файл — .rsw.old — Что-то вроде резервной копии, я сам до конца не понял, в какой именно точке игры он записывается. Для того, что бы восстановить сохранение, нужно файл этого сохранения «.rws.old» переименовать в «.rws».
Оказывается, эта шняга (.rws.old) сохраняется раз в день вместе с автосохранением.
Вчера выключил комп, вернее отрубил от питание прямо во время выхода из игры, утром зашёл, а сэйвы не работают. спасибо ребятам из Ludeon за такую предусмотрительность!
можно. есть специальные программы для восстановления удалённых данных. если на жестком диске поверх сохранения ничего не записано то можно восстановить
Опытным путём я понял, что можно даже проще, я дополнил вопрос
может и не прав Мудрец (14864) ну разработчики сделали подстраховку видимо
Где находятся сохранения RimWorld?
Так как RimWorld выходила на разные операционные системы, место, где игра хранит свои файлы сохранений, предсказуемо ощутимо разнятся, потому разберем детально каждую из трех платформ, где на какой искать сэйвы.
Начнем, пожалуй, с популярнейшей операционной системы — Windows. Для того, чтобы добраться к файлам сохранений RimWorld в ней, вам нужно пройти по адресу:
C:/Users/Имя пользователя/AppData/LocalLow/Ludeon Studios/RimWorld
Далее рассмотрим путь к сэйвам в операционной системе Mac:
Users/Имя пользователя/library/cache/Ludeon Studios/RimWorld
Ну и напоследок остался старый добрый Linux, путь к файлам сохранений RimWorld в котором выглядит следующим образом:
Rimworld где лежат сохранения
Никита Слюсарев запись закреплена
Где находится папка со всеми мирами римки? Напишите хотя бы примерный путь пж
Артём Коновалов
Никита Слюсарев
Артём Коновалов ответил Никите
Никита Слюсарев ответил Артёму
Артём Коновалов ответил Никите
если стим то каждая папка это мод. на пиратке они подписаны в стиме они в виде цифр
Никита Слюсарев ответил Артёму
Артём, мне нужно копировать файлы игры на флешку так, что бы сохранить прогресс. Какую папку нужно копировать?
Артём Коновалов ответил Никите
Артём Коновалов ответил Никите
чтобы видеть скрытые папки вин10 — верх окна (ВИД) = в конце списка (видеть скрытые элементы ) =галочку готово.
Никита Слюсарев
Артём Коновалов ответил Никите
С=пользователи =внутри папка с именем ПК там дальше все остальное
Артём Коновалов
Никита Слюсарев ответил Артёму
Артём Коновалов
Rimworld где лежат сохранения
RimWorld
15 ноя. 2018 в 7:06
Where are stored saved games exactly? A search on ‘rimworld’ on the users folders did not return anything.
15 ноя. 2018 в 7:28
Go into your game, and go to options. There should be a button that says something along the lines of «open save data folder.» Click it.
Otherwise, if you’re on Windows, it’s at «C:Users[user]AppDataLocalLowLudeon StudiosRimWorld by Ludeon StudiosSaves»
Idk about any other OS.
15 ноя. 2018 в 7:44
Thanks. Weird, I made a search on RimWorld on my C: drive; Oh well. Thanks again!
15 ноя. 2018 в 8:05
Thanks. Weird, I made a search on RimWorld on my C: drive; Oh well. Thanks again!
That is typically a hidden system folder area. So unless you have those types set to show, they probably will not show up in a standard search in file explorer.
15 ноя. 2018 в 9:05
Ah this must be that. New PC with Windows 10, I guess I did not configure it completely then.
Are the saves zipped or something, can they be edited with np++?
15 ноя. 2018 в 9:23
Ah this must be that. New PC with Windows 10, I guess I did not configure it completely then.
Are the saves zipped or something, can they be edited with np++?
15 ноя. 2018 в 10:34
It seems np++ can’t cope with my saved game. I don’t understand why, that’s just a modest 170 MB file, for a game on a 400×400 map with 700 roaming zombies. Also, the world is generated 100% and there are double the usual number of factions.
Читайте также:
- Как привязать red dead redemption 2 к social club
- Как снимать машинимы в гта 5
- Как снять шарф в гта 5
- Как уничтожить оборонительный спутник supreme commander
- Control may reach end of non void function что это
RimWorld is a 2D single player game by Ludeon Studios that launched in October 2018. It’s available on Steam for Windows, Linux, and Mac (OS X). Although single player, there are multiplayer mods that allow you to play on RimWorld with friends.
Technically speaking, RimWorld is a «Colony Management Simulator»; in layman’s terms, that means you’re tasked with managing a colony. The colony you’re tasked with managing has crash landed on a planet in outer space.
In order to keep your colony alive, you’re going to have to avoid the endless amounts of things on the planet that are a threat to survival. There’s deadly weather conditions (it’s not Earth, after all), fires caused by lightning, enemies named raiders that will storm your town in groups, and that’s just to name a few.
The end goal is to research technology and develop your colony to a point at which you are able to build a spaceship to escape the planet you crash landed on. Simple in principle, but at times seems impossible practice.
RimWorld Save Location
RimWorld saves are made locally (on your computer), so if you ever change computer, make a backup or want to share a save with someone else, you need to know which folder they’re in!
The location of your game saves varies based on the operating system you’re using. See below for the help for your particular computer:
Windows
If you’re on Windows, and you’re a technical guy or gal’ all you’ll probably need to know is the below file path for RimWorld saves:
%AppData%..LocalLowLudeon StudiosRimWorld by Ludeon StudiosSaves
If you’re not a technical guy or gal’, fear not! To access the saves folder, simply paste the above path into File Explorer’s address bar, or follow these steps:
- Press the
WINDOWS
+R
(WINDOWS
is the button that opens the start menu) - Type
%AppData%
into the text box on the Run window that opened and hitOK
- This opens up the Roaming folder, go back one folder to AppData by clicking AppData in the explorer path near the top of the window (click where the arrow points to in the below picture)
- Go into the
LocalLow
folder, then theLudeon Studios
folder, then theRimWorld by Ludeon Studios
folder, and finally, theSaves
folder
Inside the Saves folder you can find all of your game’s save files in RimWorld’s RWS format (which technically speaking, is just XML!).
Mac OS X
The file path for the RimWorld save folder on Mac OS X is as follows:
~/Library/Application Support/RimWorld/Saves
If that doesn’t mean anything to you, follow these steps:
- Open Terminal (press
COMMAND
+SPACE
, then search for Terminal, and open Terminal) - Type:
open ~/Library/Application Support/RimWorld/Saves/
Just like Windows, in here you can find all of the save files for your RimWorld games.
Linux
The file path for RimWorld saves on Linux is:
~/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld by Ludeon Studios/Saves/
Navigate to the above folder in your file manager or (if you’re lazy) run this in the terminal:
nautilus ~/.config/unity3d/Ludeon Studios/RimWorld by Ludeon Studios/Saves/
RimWorld Install Location
RimWorld is installed in your Steam Library folder. The default is usually:
Windows
The default RimWorld installation location on Windows (if you haven’t changed your Steam Library folder will be) is one of the following folders:
C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonRimWorld
OR
C:Program FilesSteamsteamappscommonRimWorld
If both of the above paths aren’t working, you have probably installed your Steam library to a non-default folder or drive. If you don’t know where your Steam library is, see this guide.
Mac OS X
On Mac OS X, the default install location (with the default Steam library location) for RimWorld is:
~/Library/Application Support/Steam/steamapps/common/RimWorld
As with Windows, if the above path isn’t working, and you don’t know where your Steam library is, see this guide.
Linux
On Linux, the default install location for RimWorld is:
~/.steam/steam/SteamApps/common/RimWorld
As with Windows and Mac OS X, if the above path isn’t working, or you’re having trouble finding it, see our guide to quickly find a Steam game’s install location.
RimWorld Mod Folder
There are two mod folders in RimWorld — the folder for mods installed via the Steam Workshop, and the folder for mods installed manually. See below for each.
Steam Workshop Mod Folder
Mods installed via the Steam Workshop are found in your Steam library’s workshop folder — this is not the same as the game install folder. The location of your Steam library varies depending on the operating system you’re using:
Step 1: Go to Steam Library
Go to your Steam library.
On Windows, it can be found by default at C:Program Files (x86)Steam
or C:Program FilesSteam
.
On Mac, it can be found by default at ~/Library/Application Support/Steam
.
On Linux, it can be found by default at ~/.steam/steam
.
If the above default location isn’t working, and you can’t find your Steam library, see our how to find your Steam library guide.
Step 2: Go to Mods Folder
Once inside your Steam library, navigate to the following path to find your installed mods:
steamapps
> workshop
> content
> 294100
Manually Installed Mod Folder
The manually installed mod folder is located in your game’s install folder (in your Steam library). First, find your game’s install folder, you can do this by following the RimWorld Install Location steps above.
Once inside your install directory, you can find manually installed mods inside the Mods
folder.