Mother clean the windows twice last week definite stated time

a) Complete the table with the correct past forms of the verbs. • find • tell • watch • stop • dive • cry • take • solve • call • go • try • drop • fill •

Содержание

  1. Английский язык 7 класс рабочая тетрадь Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 2. Grammar Practice. Номер №1
  2. Решение
  3. Mother cleaned the windows twice last week they not go
  4. Метод. указания по организации самостоятельной работы

Английский язык 7 класс рабочая тетрадь Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 2. Grammar Practice. Номер №1

a) Complete the table with the correct past forms of the verbs.
• find
• tell
• watch
• stop
• dive
• cry
• take
• solve
• call
• go
• try
• drop
• fill
• feel
• send

−ed:
double consonant + −ed:
−d:
(y) –ied:
irregular:

Решение

Перевод задания
а)
Заполните таблицу правильными формами прошедшего времени глаголов.
• найти
• сказать
• смотреть
• останавливаться
• нырять
• плакать
• брать
• решать
• звонить, звать
• идти
• пытаться
• уронить
• наполнять
• чувствовать
• отправить

−ed:
двойной согласный + −ed:
−d:
(y) –ied:
неправильный:

ОТВЕТ
a)

−ed: watch – watched, call – called, fill – filled
double consonant + −ed: stop – stopped, drop − dropped
−d: dive – dived, solve – solved
(y) –ied: cry – cried, try – tried
irregular: find – found, tell – told, take – took, go – went, feel – felt, send − sent

Перевод ответа
а)

−ed: смотреть − смотрел, звонить − звонил, заполнять − заполнял
двойной согласный + −ed: остановиться − остановился, уронить − уронил
−d: нырнуть − нырнул, решить − решил
(y) –ied: плакать − плакал, пробовать − пробовал
неправильный: найти − нашел, рассказать − рассказал, взять − взял, пойти − пошел, чувствовать − чувствовал, отправить − отправил

Источник

Mother cleaned the windows twice last week they not go

etWb7tXxtiMaRN mhIeK PVk8yHFEC3BjHlqk5WVOOM b3ODnTGaPSwHnaMubYLiK R7de d

etWb7tXxtiMaRN mhIeK PVk8yHFEC3BjHlqk5WVOOM b3ODnTGaPSwHnaMubYLiK R7de d

ELEMENTARY LEVEL
THERE X IT

01. __________ here I saw her last month.
a) It was
b) There is
c) There will be
d) It will be
e) It were

02. ___________ possible he doesn’t understand you.
a) It was
b) There is
c) There are
d) Is
e) It’s

03. __________ a great day when he passes his exam.
a) It’s
b) It was
c) There will be
d) There is
e) It will be

04. __________ a boy waiting for you inside.
a) There is
b) There were
c) There are
d) Was
e) Has

05. __________ often a rainbow after rain.
a) There are
b) It’s
c) There is
d) There was
e) It will be

06. «Teacher, _________ things I don’t understand.»
a) are
b) there is
c) there have
d) there are
e) have

07. After three drinks, ___________ always so much to say.
a) there are
b) there were
c) there is
d) is
e) was

08. __________ a time when I used to enjoy coffee.
a) There was
b) There is
c) It is
d) There were
e) There have

09. ___________ days I wanted to commit suicide.
a) There was
b) There are
c) There is
d) There were
e) Had

10. __________ true that Henry VIII had eight wives?
a) Is
b) There is
c) Is there
d) Is it
e) Are there

MARCO SUCUPIRA LANGUAGE MATERIALS

Answers:
1. a 2. e 3.e 4.a 5.c 6.d 7.c 8.a 9.d 10.d

i3nVru3skvtk Wn6z3FgskRerCIR1KuIcXzMV76cDCl

etWb7tXxtiMaRN mhIeK PVk8yHFEC3BjHlqk5WVOOM b3ODnTGaPSwHnaMubYLiK R7de d

Beginner или Elementary?

Выберите правильный вариант:

What’s ______ job? She is a hotel manager.
my
your
his
her

Anita usually likes coffee, but now she ______ tea.
drank
drink
is drinking
drinks

Is ______ your pen over there?
that
this
these
those

______? — I’m a pilot.
What are you doing?
How are you?
How do you do?
What do you do?

There are ______ magazines on the shelf.
any
some
a
the

No news ______ good news.
is
are

am

The man is old and he can’t ______ well.
heard
to hear
hear
listen

Who can tell me where ______?
is my key
my key is

He could open the lock ______.
easy
most easy
easily
easiest

The shoes are ______ fashionable!
such
so
the
this

The information is top secret, so naturally, everybody is interested in ______.
them
her
their
it

There isn’t ______ water in he bottle.
many
few
much
a few

Their house is ______ than ours.
much more smaller
the smallest
much smallest
much smaller

Who ______ after their small kids? — Their grandparents do.
do looks
looks
do look
look

Just look at ______ in the mirror. You are so dirty.
your
oneself
yours
yourself

I am very proud of my sister. She ______ the guitar and the piano.
cans play
can plays
can play
can to play

Do you listen to opera? – No, I ______ listen to opera. I hate it.
always
never
often
usually

They looked ______ each other in surprise.
with
for
at
after

We are flying to Sochi on ______.
seven July
the seventh of July
seventh of July
the seven of July

I can’t play football. I ______ my arm yesterday.
breaked
broked
broke
broken

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1d, 2c, 3a, 4d, 5b, 6a, 7c, 8b, 9c, 10b, 11d, 12c, 13d, 14b, 15d, 16c, 17b, 18c, 19b, 20c.

etWb7tXxtiMaRN mhIeK PVk8yHFEC3BjHlqk5WVOOM b3ODnTGaPSwHnaMubYLiK R7de d

Pre-Intermediate или Intermediate?

Выберите правильный вариант:

Have you written down ______ names?
everybody
everybody’s
everybodys’
everybodies’

They decided to go on a hike ______ the rain.
despite of
despite in
in spite
in spite of

If you don’t know the meaning of this word, _____ in the dictionary.
chase it up
search it out
look it up
find it out

Did you fix these shelves ______?
all on yourself
all at yourself
all with yourself
all by yourself

My grandma makes me ______ carrots, but I prefer ice-cream.
eat
eating
to eat
to eating

You were rude ______ him for no reason.
at
to
with
on

When I was a student I ______ to discos every Friday night.
used to go
was used to go
use to went
used to going

We ______ the project by the end of the month.
shall finish
are finishing
will have finished
will be finishing

I am here to say that we ______ next week. Everything is ready.
will leave
are leaving
will be leaving
will have left

This time tomorrow our family ______ on the beach of the Mediterranean sea.
will lie
is lying
will be lying
will have lain

I have found only one book. Where is ______?
the others
another
other
the other

She didn’t know that he ______ her.
betrayed
would betray
will betray
is going to betray

______ three years had passed before we met again.
Other
The other
Another

The happy man went to see his mother-in-law ______.
down
on
off
away

I ______ him since we ______school.
haven’t seen / left
didn’t see / left
didn’t see / have left
haven’t seen / have left

If the child ______ no better, we shall have to take him to hospital.
does
is
has
was

The boy almost never walks his dog in the morning, ______?
is he
doesn’t he
does he
isn’t he

I play football with friends every weekend. — ______.
So I play
So I do
So am I
So do I

I ______ home when somebody ______ my name.
went / was calling
was going / called
went / called

______ tourists are staying here.
only few
only little
only a few
only a little

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1b, 2d, 3c, 4d, 5a, 6b, 7a, 8c, 9b, 10c, 11d, 12b, 13c, 14c, 15a, 16b, 17c, 18d, 19b, 20c.

etWb7tXxtiMaRN mhIeK PVk8yHFEC3BjHlqk5WVOOM b3ODnTGaPSwHnaMubYLiK R7de d

Upper-Intermediate или Advanced?

Выберите правильный вариант:

Hardly _____ asleep _____ an alarm clock _____.
have I gone, than, will ring
had I gone, when, rang
I had gone, then, had rung
was I going, as, was ringing

I am going to have my kitchen _____. It is necessary that every crack _____ covered.
to repair, will be
to be repaired, is
repaired, should be
being repaired, be

The miles appeared _____ so long that the tourists sometimes thought they _____ the road.
being, had to miss
to have been, must miss
to be, must have missed
having been, were to miss

I managed to come here at half past six. But I _____ because they _____.
needn’t have hurried, had already left
needn’t hurry, have already left
wouldn’t have hurried, had already left
shouldn’t hurry, have already left

If you _____ the prescribed medicine, you _____ _____ now.
took, would feel, much more well
had taken, would feel, much better
would take, would feel yourself, much better

I don’t feel like _____ this article today.
to read and translate
for reading and translating
read and translate
reading and translating

_____ rich pay higher taxes?
does
do
does the
do the

Would you mind _____, please?
to open the window
open the window
opening the window
to the window opening

We are all looking forward _____ your friends.
to seeing
to see
for seeing
of seeing

You _____ your seats beforehand if you want to go to Paris on Christmas.
had better to book
had better book
had to better book
had to book better

You _____ me a postcard, but you didn’t.
could send
could be sent
could have sent
could had sent

I suggest _____ as soon as possible. I _____ before sunset.
us to start, would rather to finish
our starting, had rather finish
us starting, would prefer to finish
our starting, would rather finish

Did you remember _____ the parcel I gave you? – Yes, I remember _____ it a week ago.
to post, posting
to post, to post
posting, to post
posting, posting

While our coffee _____, I _____ him my sad story which impressed him _____.
was making, told, greatly
was being made, said, great
had been made, told, great
was being made, told, greatly

We were _____ go out when the telephone rang.
on the point of
just
about to
nearly

The past flood is reported not _____ _____ damage to the crops.
caused, many
to have caused, much
to cause, much
having caused, many

But for the rain we _____ for a walk long ago.
went
have gone
would have gone
would be going

How I wish we _____ then!
didn’t meet
hadn’t met
wouldn’t meet
wouldn’t have met

Try to behave as if nothing _____.
had happened
happened
was happened
has happened

Правильные ответы (за каждый верный ответ вы получаете один балл): 1b, 2c, 3c, 4a, 5b, 6d, 7d, 8c, 9a, 10b, 11c, 12d, 13d, 14a, 15d, 16c, 17b, 18c, 19b, 20a.

Источник

Метод. указания по организации самостоятельной работы

Ищем педагогов в команду «Инфоурок»

hello html m12d029cc hello html 11006eefМИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение

высшего профессионального образования

«ТЮМЕНСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ НЕФТЕГАЗОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ»

Филиал ТюмГНГУ в г.Ноябрьске

Методические указания по организации

самостоятельной работы обучающихся по специальности 190631.51,220703.51,140448.51,080114.51,210406.51 группАТПт-14-(9)-1,АТХт-14-(9)-1,ТЭОт-14-(9)-1,ЭБТт-14-(9)-1,МТСт-14-(9)-1

Составитель Н.Н. Серобаба

Иностранный язык: метод.указания по организации самостоятельной работы студентов первого года обучения /сост. Н.Н. Серобаба; ФилиалТюмГНГУ в г. Ноябрьске 2011.– 33 с.

Методические указания по организации внеаудиторной самостоятельной работы предназначены для студентов первого года обучения.

Представлены содержания основных тем заданий дисциплины, указан перечень самостоятельных внеаудиторных работ.

Содержание самостоятельных работ

Самостоятельная работа при изучении раздела 1

Самостоятельная работа при изучении раздела 2

Самостоятельная работа при изучении раздела3

Work hard, play hard

Самостоятельная работа при изучении раздела4

Самостоятельная работа при изучении раздела5

Самостоятельная работа при изучении раздела 6

Life’s ups and downs

Самостоятельная работа при изучении раздела 7

Самостоятельная работа при изучении раздела 8

Самостоятельная работа при изучении раздела 9

Самостоятельная работа при изучении раздела10

Where on earth are you

Самостоятельная работа при изучении раздела11

Самостоятельная работа при изучении раздела 12

Критерии оценки самостоятельной работы обучающихся

Список рекомендуемой литературы

Методические указания по организации внеаудиторной самостоятельной работы обучающихся разработаны на основе рабочей программы учебной дисциплины «Иностранный язык».

Задачи: систематизация и закрепления полученных теоретических знаний и практических умений обучающихся; развитие умений использовать новые лексические единицы в контексте, по поиску и использованию информации; формирование умений использовать нормативную, справочную документацию и специальную литературу; развитие информационно-познавательной компетенции; творческой инициативы, самостоятельности, ответственности и организованности; формирование самостоятельности мышления, способности к саморазвитию, самосовершенствованию и самореализации.

Внеаудиторная самостоятельная работа спланирована с расчетом отведенного времени в тематическом плане в виде домашних заданий учебного и творческого характера.

Видами заданий для внеаудиторной самостоятельной работы являются:

— чтение и понимание текста;

— выполнение лексико-грамматических упражнений;

— поиск русских эквивалентов;

— изложение информации в кратком виде на иностранном языке (пересказ);

— ответ на вопросы по тексту.

Самостоятельная работа задается преподавателем с указанием раздела и изученной темы.

В процессе выполнения самостоятельных работ, обучающийся должен уметь:

участвовать в дискуссии/беседе на знакомую тему;

осуществлять запрос и обобщение информации;

обращаться за разъяснениями;

выражать свое отношение (согласие, несогласие, оценку) к высказыванию собеседника, свое мнение по обсуждаемой теме;

написать тезисы, конспекта сообщения, в том числе на основе работы с текстом.

делать сообщения, содержащие наиболее важную информацию по теме, проблеме;

кратко передавать содержание полученной информации;

рассказывать о себе, своем окружении, своих планах, обосновывая и

рассуждать о фактах, событиях, приводя примеры, аргументы, делая выводы; описывать особенности жизни и культуры своей страны и страны изучаемого языка;

написать личное письмо, письмо в газету, журнал;

написать небольшой рассказ (эссе);

заполнить анкету, бланк;

воспринимать на слух и узнавать иностранную речь;

предвосхищать или вероятностно прогнозировать информацию говорящего;

сегментировать речевой поток;

отделять главную информацию от второстепенной;

извлекать необходимую, интересующую информацию;

определять свое отношение к прочитанному.

Обучающийся должен знать:

лексический материал – часть слов для рецептивного усвоения, из них большую часть слов – для продуктивного усвоения.

простые нераспространенные предложения с глагольным, составным именным и составным глагольным сказуемым (с инфинитивом, модальными глаголами, их эквивалентами);

предложения утвердительные, вопросительные, отрицательные, побудительные и порядок слов в них;

безличные предложения; предложения с оборотом there is/are;

сложносочиненные предложения: бессоюзные и с союзами and, but; сложноподчиненные предложения с союзами because, so, if, when, that, that is why;

понятие согласования времен и косвенная речь;

имя существительное: его основные функции в предложении; имена существительные во множественном числе, образованные по правилу, а также исключения;

артикль: определенный, неопределенный, нулевой. Основные случаи употребления определенного и неопределенного артикля. Употребление существительных без артикля;

местоимения: указательные (this/these, that/those) с существительными и без них, личные, притяжательные, вопросительные, объектные, неопределенные местоимения, производные от some, any, no, every;

имена прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степенях, образованные по правилу, а также исключения;

понятие глагола-связки, систему модальности, образование и употребление глаголов Present, Past, Future Simple/Indefinite, PresentContinuous/Progressive, Present Perfect; глаголовPresentSimple/Indefiniteдлявыражениядействийвбудущемпослеif, when.

Предложения сосложным дополнением типа I want you to come here; сложноподчиненные предложения с союзами for, as, till, until, (as) though; сложноподчиненные предложения с придаточными типа If I were you, I would do English, instead of French, предложения с союзами neither…nor, either…or.

Объем каждой самостоятельной работы в академических часах: 2 часа.

Форма контроля: текущий контроль (на практических занятиях в устном виде по выполненным заданиям).

1 СОДЕРЖАНИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХРАБОТ

Самостоятельная работа при изучении раздела 1

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Глагол to be в настоящем времени. Личные местоимения. Притяжательные местоимения. Притяжательный падеж. ЛЕ «Приветствие. Прощание».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Complete the conversations

1. A Hello. My name’s David. What’s____name?

A Where____you from, Maria?

A Oh! Where in Italy are ____from?

A Ah, Rome____beautiful!Well, nice to meet you, Maria.

В Thank you. And you.

2. A Hello. What ____ first name?

A And what’s your ____?

A How do you ____ that?

A And ____ are youfrom, Cathy?

В I’m from Manchester.I ____ English.

A Thank you very much.

2. Write the nationality

3. Use the information about Cathy and Santiago to complete the conversations.

1. A What’s her first name?

A ____ her surname?

A Where’s ____ from?

B She’s from England.

A How old ____ she?

A What’s ____ phone number?

A ____ ____ email address?

A ____ ____ married?

2. A What’s his first name?

A ____ his surname?

A Where’s ____ from?

A What’s ____ phone number?

A ____ ____ email address?

A ____ ____ married?

4. Complete the sentences about Ella and her family

He’s a teacher. My (3) ____ name is Suzie. She’s 21, and she’s a student at university. My (5) ____ name is Liam.

He’s 18, and he’s at school. This is a photo of my cat. My (6) ____ name is Tiger. His favourite food is fish.

5. Underline the number if ‘s= possessive

2. My father’s name is Robert.

4. My mother’s name is Adele.

6 My sister’s a student.

Самостоятельная работа включена в Раздел 1. You and me Тема 1.1 Местоимения, глагол to be.

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях,использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив тему « Местоимения, глагол to be », обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать предложения в настоящем времени с глаголом to be; использовать личные местоимения, притяжательный падеж в речи (устной и письменной); корректно использовать в контексте новые лексические единицы, владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 2

Темы: Настоящее простое время. ЛЕ «Время».

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Present Simple: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения. Акцент на образование времени для местоимений he, she, it. Введение и активизация ЛЕ «Время».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the following verbs in Present Simple

2. Write down interrogative and negative sentences in Present simple

1. I read a lot of books.

2. Mary is a student.

3. Mike has got many friends.

4. Nike and his sister like ice-cream.

5. My child goes to bed at 10 o’clock.

6. She has some fine pictures.

7. The shelf is brown.

8. I drink coffee in the evening.

9. I usually get up at seven o’clock in the morning.

10. My mother has blue eyes.

1. My sister _______ (to get) up at eight o’clock.

2. She _______ (to be) a school-girl. She _______ (to go) to school in the afternoon.

3. Jane _______ (to be) fond of sports. She _______ (to do) her morning exercises every day.

4. For breakfast she _______ (to eat) two eggs, a sandwich and a cup of tea.

5. After breakfast she _______ (to go) to school.

6. She _______ (to speak) French well.

7. It _______ (to take) him two hours to do his homework.

8. My working day _______ (to begin) at seven o’clock.

9. I _______ (to get) up, _______ (to switch) on the radio and _______ (to do) my morning exercises.

10. It _______ (to take) me fifteen minutes.

11. My father and I _______ (to leave) home at eight o’clock.

12. He _______ (to take) a bus to his factory.

13. My mother _______ (to be) a doctor, she _______ (to leave) home at nine o’clock.

14. In the evening _______ (to gather) in the living-room.

15. We _______ (to watch) TV and _______ (to talk).

16. At half past seven we _______ (to have) breakfast.

Самостоятельная работа включена в Раздел 2. A good job тема 2.1Настоящее простое время и тема 2.2ЛЕ «Время».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы « Настоящее простое время » и « ЛЕ «Время» », обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Владение навыками формирования предложения в Present Simple; использование в контексте новых лексических единиц, владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 3

Work hard, play hard

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Артикль: определенный, неопределенный, нулевой. Основные случаи употребления определенного и неопределенного артикля. Употребление существительных без артикля.ЛЕ «Свободное время. Отдых».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Rewrite the sentences putting the adverb in brackets in the correct place

1. You must brush your teeth twice a day. (always)

You must always brush your teeth twice a day.

2. Is he on time for work? (always)

3. Karen has cereal for breakfast. (sometimes)

4. Paul doesn’t listen to music in the evening. (usually)

5. The children help with the housework. (rarely)

6. Must you play your music so loud? (always)

7. Sheila can park her car properly. (never)

A: Have you made all (1) the arrangements for our holiday yet?

В: Yes, I think so. I’ve booked (2) _____ flight to Paris.

A: Did you find (3) _____ good hotel?

В: Well, it isn’t (4) _____ luxurious hotel, but it’s near (5) _____ centre of

(6) _____ city and each bedroom has (7) _____ private bathroom.

A: Good. Did you go to (8) _____ bank to change (9) _____ money into French francs?

В: Yes, I‘ve done that.Is there anything else?

A: I don’t think so. I’ll pack (10) _____ suitcases tomorrow night.

В : I’ll book (11) _____ taxi to take us to (12) _____ airport, so we can leave our car at home.

A: Good idea. I think we’re going to have (13) _____ very good holiday.

3. Underline the correct form

1. Thompsons/The Thompsons live on a farm.

2. This is my friend, the Melanie/ Melanie.

3. We went on a tour of Europe/the Europe last summer.

4. The President Clinton/ President Clinton made an interesting speech.

5. John is staying at home/ the home tonight.

7. The baby sleeps in the afternoon/afternoon.

8. That the cat/ cat belongs to my sister.

9. Do you know how to play violin/ the violin?

10. The swimming/ Swimming is my favourite sport.

11. When we went to Rome, we visited Colosseum/ the Colosseum.

12. They stayed at the Bridgeford/ Bridgeford Hotel.

Самостоятельная работа включена в Раздел 3. Workhard, playhard тема 3.1 Артикль и тема 3. 2 ЛЕ «Свободное время. Отдых».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность определять видовременную форму глагола в зависимости от наличия/отсутствия слов-индикаторов для времени Present Simple; корректно использовать в контексте артикли; корректно использовать в контексте новые лексические единицы, владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 4

Темы: Настоящее завершенное время. ЛЕ «Цифры. Цена. В доме. На улице»

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Present Perfect: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Оборот there is/are. Употребление some/any/a lot of. Местоимения this/that/these/those. ЛЕ «Цифры. Цена. В доме. На улице»

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Fill in the gaps with recently , how long, yet, always, ever, already, since or never

1. A: How long has she been an air hostess?

B: ____________________ she left school.

2. A: Jonathan has moved house ____________________.

B: What’ s his new address?

3. A: I can’t phone you. I haven’t got a phone ____________________.

B: Well, I’ll come to your house instead.

B: Yes. She’s ____________________ finished it.

5. A: He eats a lot of vegetables, doesn’t he?

B: Yes. He’s ____________________ liked vegetables.

6. A: Have you ____________________ been to China?

B: No, l have____________________ been there.

2. Put the verbs in brackets into the correct form of the present perfect simple

1. A: Have you ever given an interview?

B: No, I have never done (never/do) that.

2. A: What time does the train leave?

B: It ____________________ (just/leave)!

3. A: Is the new restaurant good?

B: I ____________________ (not/eat) there yet.

4. A: Shall I do the shopping now?

B: No, I ____________________ (already/do) it.

5. A: Julia, are you ready?

B: No, I ____________________ (not/dry) my hair yet.

6. A: Would you like to have lunch with me?

B: No, thanks, I ____________________ (already/eat).

3. Put the verbs in brackets into the past simple or the present perfect simple

Well-known pop singer Zippy Spring 1) has recently signed (recently/sigh) a new record deal with Star Records in London.

Zippy’s success 2) _______ (begin) five years ago when he 3) _______ (record) a song which 4) _______ (go) to the top of the charts/ However, he 5) _______ (have) a car accident six months ago and 6) _______ (stay) in hospital for a long time/

He 7) _______ (make) his first public appearance three weeks ago and 8) _______ (thank) his fans for all their love and support.

The music he plays 9) _______ (be) popular with older people since the beginning of his career, but recently younger people 10) _______ (start) to take an interest too.

Zippy only 11) _______ (sign) the deal last week but he 12) _______ (already/write) a number of songs for his new record. He 13) _______ (just/announce) that he 14) _______ (start) to plan his next European tour.

Самостоятельная работа включена в Раздел 4. Somewhere to live тема 4.1 Настоящее завершенное время и тема 4.2 ЛЕ «Цифры. Цена. В доме. На улице».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Настоящее завершенное время» и «ЛЕ «Цифры. Цена. В доме. На улице», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формирования предложения в Present Perfect; использовать в речи оборот there is/are, some/any/a lotof, местоимения this/that/these/those; корректно использовать в контексте новые лексические единицы владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 5

Темы : Модальный глагол. ЛЕ «Вежливая просьба»

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Модальный глагол can. Глагол to be в прошедшем времени. Словосочетания (сущ.+сущ., гл. + сущ.). Предлоги. ЛЕ «Вежливая просьба»

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Fill the gaps with could, couldn`t or was able to.

I was walking in the woods one evening when something terrible happened. I slipped and fell down a hill into a stream. It was quite dark and I 1) _______couldn`t see very well. I called for help but no one 2) _______ hear me. I had hurt my ankle and I 3)_______ walk very easily, but I tried. After some time, I 4) _______ start going up the hill again.

It was late and was cold and wet. I wanted to go home, but is was to far to walk. It look me a long time, but eventually I reached the edge of the woods. There was a house there, so I 5) _______ call my father. He came in the car and took me home. The following day, the doctor came and examined my ankle. I had to stay in bed for two days. It was a week before I 6) _______ walk properly again.

2 Choose the correct answer.

1. I A understand what he was saying because he was speaking Spanish.

A couldn`t B can`t C can

2. Steven _______ walk when he was one year old.

A can`t B can C could

3. The door was locked so I _______ go inside.

A will be able to B wasn`t able to C can

4. We _______ go out for a meal since we bought the car.

A has been able to B haven`t been able to C can

5. When I am older, I _______ live by myself.

A can`t B have been able to C will be able to

6. I _______ run faster than my brother now.

A will be able to B could C can

7. Jenny _______ type since she went to college.

A has been able to B can C can`t

8. I _______ hear you very well. Please speak louder.

A am able to B can C can`t

9. We arrived at the shop just as it was closing, so we _______ do our shopping.

A are able to B can C couldn`t

10. My brother _______ drive yet. He`s too young.

A can B can`t C couldn`t

3. Write down affirmative, interrogative and negative sentences in Past simple. Make tag questions.

1. I____________ late for school yesterday, ________________?

2. My father _______ at work last week, ___________________?

3. He _______ a scientist two years ago,___________________?

4. My parents ______ at home yesterday, __________________?

5. They ______ in London in 2006, ________________________?

6. I ________ born in 2003, ______________________________?

7. This biscuit_______ delicious,___________________________?

8. My family_______ in the country last summer,______________?

9. I and my friends______ good at Maths last year, ____________?

Самостоятельная работа включена в Раздел 5. Super me тема 5.1 Модальный глагол и тема 5.2 ЛЕ «Вежливая просьба».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Модальный глагол» и «ЛЕ «Вежливая просьба», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 6

Life ’ s ups and downs

Темы: Правильные и неправильные глаголы. ЛЕ «Дата. Количественные числительные. Описание чувств и понятий»

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Past Simple: утвердительные предложения, слова-индикаторы. Правильные и неправильные глаголы. ЛЕ «Дата. Количественные числительные. Описание чувств и понятий».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the verbs in brackets into the correct for the past simple. What use of the past simple does each sentence show?

1. Mother cleaned (clean) the windows twice last week. (definite/stated time)

2. They _______ (not/go) on holiday to Spain last year.

3. Tina _______ (not/sing) in the school concert yesterday.

4. Paul often _______ (fight) with his brother when they were young.

5. Mother Teresa _______ (help) the poor people of India.

6. Her sister _______ (bake) this beautiful cake on Monday.

7. _______ (Sam/enjoy) his trip to Wales last weekend?

8. John _______ (fall) and _______ (hurt) his knee.

2. Put the verbs in brackets into the past simple.

A. Lesley 1) bought (buy) her house two months ago. It is a beautiful cottage in the countryside. However, when Lesley 2) _______ (decide) to buy it, it 3) _______ (need) a lot of work. First, she 4) _______ (decorate) all the rooms. Then, she 5) _______ (plant) lots of flowers in the garden.After that, she 6) _______ (make) new curtains for all the windows.When it was ready, she 7) _______ (move) in. That was last week. Now, Lesley is very happy.

B. Claude Monet 1) was (be) a famous artist. He 2) _______ (paint) lots of beautiful pictures in his lifetime. He often 3) _______ (take) his paints and a canvas into the countryside. He 4) _______ (love) to paint trees and rivers during the different seasons of the year.Monet 5) _______ (create) a new kind of art called Impressionism. He 6) _______ (die) in 1926, but many people still visit museums and galleries to look at his pictures.

3. Put the verbs in brackets into the past simple.

Ferdinand Magellan 1) was (be) a Portuguese sailor who 2) _______ (want) to sail around the world. Emperor Charles V of Spain 3) _______ (give) him five ships and two hundred and sixty-five Spanish sailors. They 4) _______ (leave) Spain on 20 th September, 1519 and 5) _______ (begin) their long and dangerous journey.

On the journey, Magellan 6) _______ (discover) the Pacific Ocean.Unfortunately, he and many of the sailors 7) _______ (die) in a battle on 27 th April, 1521.After that, a Spanish sailor 8) _______ (take) control of the ships and 9) _______ (set off) to complete the voyage.Only one ship and sixteen men 10) _______ (survive) the journey. They 11) _______ (arrive) back in Spain on 6 th September, 1522. They 12) _______ (be) the first men to sail around the world.

Самостоятельная работа включена в Раздел 6. Life’s ups and downs тема 6.1 Правильные и неправильные глаголы и тема 6.2 ЛЕ «Дата. Количественные числительные. Описание чувств и понятий».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Правильные и неправильные глаголы» и «Дата. Количественные числительные. Описание чувств и понятий», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 7

Темы : Простое прошедшее время. ЛЕ «Наречия. Особенные события (праздники)». Обобщающее занятие.

Цель работы – углубление, закрепление и структуризация знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Past Simple: вопросительные и отрицательные предложения. Активизация ЛЕ «Наречия. Особенные события (праздники)». Структурирование пройденного материала.

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1.Puttheverbs in brackets into the correct form of the past simple.

A: What 1) did you do (you/do) last summer?

B: I 2) _______ (work) in a fast food restaurant.

A: What kind of work 3) _______ (you/do)?

B: I 4) _______ (take) orders from customers.

A: 5) _______ (you/earn)much money?

B: Yes, but I 6) _______ (spend) most of it.

A: What 7) _______ (you/spend) it on?

B: I 8) _______ (go) on holiday to the Greek islands.

A: 9) _______ (you/have) a good time?

B: Yes, it 10) _______ (be) wonderful!

2. You have just come back from a holiday. Your friend is asking you some questions. Look at the prompts and ask and answer questions giving your own answers.

A: Where did you go?

4. stay/at a camp-site?

6. what/do every day?

7. eat/at restaurants?

3. Write down affirmative, interrogative and negative sentences in past simple.

1. That boy (break) my window.

2. I (drive) to work every day last year.

3. Laura (hit) that boy.

4. James (keep) the book about films.

5. We (meet) them at the same place every week.

6. You (put) that there.

7. We (sit) at the same desks.

8. An American (win) Wimbledon last year.

9. I (work) yesterday.

10. He (play) football 2 days ago.

Самостоятельная работа включена в Раздел 7. Dates to remember тема 7.1 Простое прошедшее время, тема 7.2 ЛЕ «Наречия. Особенные события (праздники)» и тема 7.3 Обобщающее занятие.

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «1 Простое прошедшее время», «ЛЕ «Наречия. Особенные события (праздники)» и «ЛЕ «Обобщающее занятие», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать вопросительные и отрицательные предложения в Present Perfect; корректно использовать в контексте новые лексические единицы владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 8

Темы: Прошедшее завершенное время. Существительные неисчислеяемые и исчисляемые. ЛЕ «Еда. Напитки. Предметы ежедневного пользования».

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Past Perfect: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Употребление I like, I’d like. Употребление some/any. Вопросы How much/many. Активизация ЛЕ «Еда. Напитки. Предметы ежедневного пользования».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the verbs in brackets into the correct form of the past perfect simple.

1. Jason had returned (return) home before the storm broke out.

2. _______ (Lucy/pack) her suitcase by the time you called her?

3. The children _______ (finish) doing their homework by nine o’clock.

4. _______ (Julie/type) the letters by the time her boss came to the office?

5. I _______ (not/finish) my lunch when uncle Bill came.

6. After Sarah _______ (do) the shopping, she had coffee with her friends at a café.

7. When I got to the garage, the mechanic _______ (not/repair) my car.

8. The boys were frightened because they _______ (not/be) on a plane before.

1. How many children is/are there in your class?

2. Some people never do/does any exercise.

3. There is/are a pair of socks under the bed.

4. His new clothes was/were very expensive.

5. I can’t find the stairs in this building. Where is/are they?

6. The police is/are looking for the criminal/

7. I want to cut some paper. Where is/are the scissors?

8. Your hair need/needs cutting.

9. Your pyjamas is/are on the bed.

10. The information toy gave me was/were very helpful.

11. There was/were a lot of people at the cinema last night.

12. My shorts is/are made of silk.

13. His shoes is/are too small. He needs a new pair.

14. My parents is/are walking the dog at the moment.

15. These earrings was/were given to me by my grandmother.

A: I’m very tired. I haven’t had 1) any sleep.

B: If I were you, I’d go to bed and get 2) _______ sleep.

A: I haven’t got 3) _______ time. I have to do 4) _______ shopping, because there is 5) _______ food left in the fridge.

B: Don’t worry/ I’ve got 6) _______ free time. I’ll go shopping, so you can get 7) _______ rest.

Самостоятельная работа включена в Раздел 8Eatinorout.

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Прошедшее завершенное время. Существительные неисчислеяемые и исчисляемые. ЛЕ «Еда. Напитки. Предметы ежедневного пользования»», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать утвердительные, вопросительные и отрицательные предложения в Past Perfect; корректно использовать в речи исчисляемые и неисчисляемые существительные; корректно использовать в контексте новые лексические единицы владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 9

Темы: Сравнительная степень прилагательных. Превосходная степень прилагательных. ЛЕ «Направление движения (предлоги, выражения)»

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Сравнительная степень прилагательных. Превосходная степень прилагательных. Активизация ЛЕ «Направление движения (предлоги, выражения)»

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Write the comparative and superlative forms of the following adjectives.

2. expensive _______ _______

3. strong _______ _______

4. difficult _______ _______

5. intelligent _______ _______

6. close _______ _______

7. popular _______ _______

8. safe _______ _______

9. important _______ _______

10. loud _______ _______

11. weak _______ _______

12. tasty _______ _______

13. comfortable _______ _______

14. delicious _______ _______

2. Write the comparative and superlative forms of the following adverbs.

1. responsibly more responsibly most responsibly

2. hard _______ _______

3. fast _______ _______

4. noisily _______ _______

5. early _______ _______

6. satisfactorily _______ _______

3. Fill in the gaps with the comparative or superlative form of the adjectives/adverbs in brackets.

A: Excuse me, is there a 1) faster (fast) way to get to Clovelly?

B: If you take that road, which is 2) _______ (narrow) than the others, it’s only 15 minutes’ walk. That’s the 3) _______ (quick) way.

A: Ah, thanks. We’ve been walking for 35 minutes and we thought we would get there 4) _______ (soon). We can’t even see Clovelly yet.

B: It’s hidden by the trees, they’re 5) _______ (tall) than the houses. You’ll like Clovelly. It’s one of the 6) _______ (beautiful) villages in north Devon.

A: That’s what we’ve heard. It has some of the 7) _______ (pretty) houses, hasn’t it?

B: Yes, and the 8) _______ (tasty) fish you’ve ever eaten!

Самостоятельная работа включена в Раздел 9. City living тема 9.1 Сравнительная степень прилагательных, тема 9.2 Превосходная степень прилагательных, 9.3 ЛЕ «Направление движения (предлоги, выражения)».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Сравнительная степень прилагательных. Превосходная степень прилагательных. ЛЕ «Направление движения (предлоги, выражения)», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность использовать в речи прилагательные в сравнительной и превосходной степенях; корректно использовать в контексте новые лексические единицы; владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 10

Where on earth are you

Темы: Настоящее длительное время. Сравнение времён. Прошедшее длительное время. ЛЕ «Предлоги места. Описание людей. Одежда».

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Present Continuous: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Сравнение Present Continuous и Present Simple. Past Continuous: утвердительные, вопросительные, отрицательные предло жения, слова-индикаторы. Активизация ЛЕ «Предлоги места. Описание людей. Одежда».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the verbs in brackets into the present simple or the present continuous.

A: Excuse me. What time 1)does the bus for Piymouth leave…? (the bus for Plymouth/leave)

B: It 2) _______________(leave) in half an hour. 3) _______________ (you/go) to Plymouth too?

A: Yes. I 4) _______________(visit) my granddaughter. She 5) _______________(live) there. And you?

B: I 6) _______________(live) there too. I 7) _______________(do) a course at the college.

A: What subject 8) _______________(you/study)?

A: That’s interesting.

B: I 9) _______________(come) here twice a week because I 10) ______________(work) in a hotel at the moment. It’s work experience.

A: Yes, I 11) _______________(think) that is very important. 12) _____________ (you/like) the work?

B: Yes, I 13) ______________(love) it. Ah, look! Here comes the bus!

2. Put the verbs in brackets into the past continuous.

A Yesterday, I went for a walk in the park. While I was there, I saw lost of children who 1)were plying … (play). There was a man who 2) _______________ (walk) his dogs. He 3) _______________ (throw) sticks and the dogs 4) _______________ (run) to catch them. A gardener 5) _______________ (plant) some flowers and some old ladies 6) _______________ (sit) on a park bench enjoying the warm sunshine. It was lovely.

B Harriet and Liam got married last weekend. It was a beautiful wedding. The bridesmaids 1) ______________ (wear) pink dresses and they 2) ______________ (all/carry) small bouquets of pink and white flowers. The photographer 3) _______________ (take) photographs and the bride’s mother 4) _______________ (cry) because she was so happy. The sun 5) ______________ (shine) and the couple 6) _______________ (smile) at everyone.

3. Put the verbs in brackets into the past simple or the past continuous.

1. He … was watching …(watch) TV when the telephone … rang … (ring).

2. I ___________________________________(clean) the house while

he____________________________________ (work) in the garden.

3. When we_____________________________________ (find) the cat

it_____________________________________ (play) under the bed.

4. Joan______________________________ (have) a shower when the

window cleaner _________________________________(come).

5. Grandma ___________________________________(knit) while

Granddad_______________________________(smoke) his pipe.

6. When I _____________________________(arrive) home, Father

________________________________ (paint) the front door.

7. Bob and Sally_______________________________ (walk) when

it _______________________________________(start) to rain.

8. What __________________________________ (you/talk) about

when I _____________________________________ (come) in?

9. I _____________________________ (read) my newspaper when

they ______________________________ (knock) on the door.

10. As Fiona ____________________________________ (wash) the

glass, she _______________________________- (cut) her finger.

11. Mother _________________________________ (break) the vase

while she _____________________________________ (dust) it.

12. My brother ___________________________- (build) a sandcastle

while I ________________________________(swim) in the sea.

Самостоятельная работа включена в Раздел 10. Where on earth are you тема 10.1 Настоящее длительное время, тема 10.2 Сравнение времён, 10.3 Прошедшее длительное время, 10.4 ЛЕ «Предлоги места. Описание людей. Одежда».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Настоящее длительное время. Сравнение времён. Прошедшее длительное время. ЛЕ «Предлоги места. Описание людей. Одежда»», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать утвердительные, вопросительные и отрицательные предложения в Present Continuous; корректно использовать в контексте новые лексические единицы владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 11

Темы: Будущее простое время. Будущее длительное время. Будущее завершенное время. ЛЕ «Предложение каких-либо идей».

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Future Simple: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Future Continuous: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Употребление be going to. Выражение намерений. Future Perfect: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Активизация ЛЕ «Предложение каких-либо идей».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the verbs in brackets into the present simple of future simple.

1. I ___ will/’ll help___ (help) you with the shopping beforeI__________________________________(go)to the gym.

2. I_______________________(not/be) at home when my parents___________________(have) the dinner party.

3. Karen___________________(go) to the airport after she ____________________(finish) work on Friday night.

4. When we_________________(arrive) on the island. We ________________________(go) straight to the beach

5. They____________________(buy) a new car when they____________________________(sell) their old one. Married next month, they__________________________(move) into their new house.

2. Put the verbs in brackets into the future simple or the future continuous.

Kevin: Shall we go to the beach tomorrow?

Ruth: Well, I’m working in the morning, but I 1 ) ___’ll phone___ (phone) you when I finish.

Kevin: Shall we ask Been and Linda to come with us?

Ruth: Yes. I 2) ______________(see) Linda at work in the morning, so I 3) ______________(ask) her then.

Kevin: If they want to come I 4) _______________(pick) you up from work and we can all go together.

Ruth: Great! Just think, we 5) _______________(swim) in the sea this time tomorrow! I can’t wait!

3. Put the verbs in brackets into the future continuous or the future perfect.

1. A: I can’t come shopping on Saturday morning because I ___ will/’ll be working___ (work).

2. A: Don’t phone me later than midnight because I _______________(sleep) then.

B: Shall I give you a call at about 10:30, then?

3. A: Come to my house at six o’clock.

B: _______________(you/finish) your homework by then?

4. A: Have you made the preparations for the party?

B: Not yet, but I______________(finish) them by this evening.

5. _______________(you/go) to James’ party on Saturday night?

A: Would you mind giving me a lift?

6. A: There’s a meeting tomorrow at 4 o’clock.

Самостоятельная работа включена в Раздел 11. Goingfarтемы11.1 – 11.4Будущее простое время. Будущее длительное время. Будущее завершенное время. ЛЕ «Предложение каких-либо идей».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Будущее простое время. Будущее длительное время. Будущее завершенное время. ЛЕ «Предложение каких-либо идей»», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать утвердительные, вопросительные и отрицательные предложения в Future Simple, Future Continuous, Future Perfect; корректно использовать в контексте новые лексические единицы, владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

Самостоятельная работа при изучении раздела 12

Темы: Причастие прошедшего времени. Настоящее завершенное длительное время. Прошедшее завершенное длительное время. Согласование времён. Косвенная речь. ЛЕ «Транспорт. Путешествие»

Цель работы – углубление и закрепление знаний обучающихся, развитие практических умений, в форме выполнения лексико-грамматических упражнений.

Вопросы, подлежащие изучению:

Образование причастия прошедшего времени. Present Perfect Progressive: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Past Perfect Progressive: утвердительные, вопросительные, отрицательные предложения, слова-индикаторы. Таблица согласования времён. Преобразование прямой речи в косвенную речь. Активизация ЛЕ «Транспорт. Путешествие».

Задание для самостоятельной работы: выполнить следующие упражнения.

1. Put the verbs in brackets into the present perfect continuous.

A: Hi Liz. You look exhausted. 1)… Have you been working… (you/work) overtime again?

B: Yes, I have. I 2)_______________(help) my boss to update the files in the office all week. He 3)_______________(read) the files and I 4)_______________(write) down names, addresses, phone numbers and so on. What about you?

A: Well, I 5)________________ (train) hard for the championship next week.

B: I see! 6)_______________(you/lift) weights all day long?

A: Yes, for two weeks. How’s Sue? 7)_______________(she/study) for her exams?

B: No, she hasn’t. She 8)_______________(go) out every evening. I won’t be surprised if she fails again!

2. Put the verbs in brackets into the correct form of the past perfect continuous.

1 Sophie … had been painting … (paint)the walls all day before she finished them.

2 _______________(you/wait) long when the boss announced that he couldn’t see you?

3 Tom_______________(look) for a job for six months when he found one.

4 We_______________(watch) TV for half an hour when the doorbell rang.

5 They_______________(sunbathe) for an hour when it started to rain.

6 Stan_______________(work) as a postman for forty years when he retired.

7 I______________(live) in France for ten years when I met my husband.

3. Turn from direct into reported speech.

1 “I can’t find my bags,” she said.

She said (that) she couldn’t find her bag.

2 “They are working in the garden,” he said.

3 “We got married six months ago,” she said to us.

4 “I’ll go shopping tomorrow,” he said.

5 “I bought a new car last week,” he said.

6 “We aren’t doing anything next week,” they said

7 “I can’t go out tonight,” she said to me.

8 “I forgot to pay the bill,” he said.

9 “We’ve brought you a present,” she said to me.

10 “I’ll phone you tomorrow,” she said to Peter.

Самостоятельная работа включена в Раздел 12. Never ever тем 12.1-12.6 Причастие прошедшего времени. Настоящее завершенное длительное время. Прошедшее завершенное длительное время. Согласование времён. Косвенная речь. ЛЕ «Транспорт. Путешествие».

Рекомендации по выполнению задания:

Работа с лексико-грамматическим материалом, пройденным на занятиях, использование словарей и грамматических справочников в виде электронных и бумажных источников.

Изучив темы «Причастие прошедшего времени. Настоящее завершенное длительное время. Прошедшее завершенное длительное время. Согласование времён. Косвенная речь. ЛЕ «Транспорт. Путешествие», обучающимся предлагается для закрепления изученного материала, выполнить задания, которые оформляются в тетрадях с полной записью упражнений.

Объем работы в академических часах : 2 часа.

Основные требования к результатам работы:

Способность формировать утвердительные, вопросительные и отрицательные предложения в Presen tPerfect Progressive, Past Perfect Progressive; использовать правило согласования времён; преобразовывать прямую речь в косвенную; корректно использовать в контексте новые лексические единицы владение навыками планирования своей учебной деятельности.

Текущий контроль в устном виде по выполненным заданиям.

2Критерии оценки работы обучающихся

Оценка «отлично» ставится, если обучающийся выполнил работу в полном объеме, с соблюдением необходимой последовательности, правильно выполнил все записи, таблицы, сделал выводы. Выполнил требования по оформлению в полном объеме.

Оценка «хорошо» ставится в том случае, если обучающийся выполнил требования к оценке «отлично», но не в полной мере соблюдал всю последовательность задания, допустил 1-2 недочета.

Оценка «удовлетворительно» ставится, если работа выполнена не полностью и, если в ходе работы были допущены следующие ошибки: не все пункты задания имеют обоснования и выводы, допущено более 2 недочетов.

Оценка «неудовлетворительно» ставится, в том случае, если работа не выполнена, или полностью не соответствует заданию.

Источник

logologo

avatar

icon

Hoidap247.com
Nhanh chóng, chính xác

  • add
  • Đặt câu hỏiiconadd
  • logo

    loading

    Hãy luôn nhớ cảm ơnvote 5*
    nếu câu trả lời hữu ích nhé!

    TRẢ LỜI

    avatar

    avatar

    • phamngocgiahuy95logoRank
    • Chưa có nhóm
    • Trả lời

      12

    • Điểm

      47

    • Cảm ơn

      24

    • phamngocgiahuy95
    • 05/09/2021

    2, didn’t go

    Vì có dấu hệu nhận bt là last week.

    3, didn’t sing

    vì có dấu hiệu nhận bt là yesterday.

    4,  fought

    vì 

    5, helped

    6, 

    7, Did Sam enjoy

    ( vìtreenn đề bài có ghi chia thì qkđ)

    Hãy giúp mọi người biết câu trả lời này thế nào?

    starstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstarstar

    5

    starstarstarstarstar

    1 vote

    Xem thêm (12)

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      mk phải ôn bài

    • avatar

      avatar

      • hdung14112007logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        678

      • Điểm

        6467

      • Cảm ơn

        663

      ừ để tui nói hộ cho

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      mk cày lại đc 3đ r :))

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      uh

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      cảm ơn bạn

    • avatar

      avatar

      • hdung14112007logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        678

      • Điểm

        6467

      • Cảm ơn

        663

      cày 6 câu là đủ đoàn rồi

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      PP

    • avatar

      avatar

      • phamngocgiahuy95logoRank
      • Chưa có nhóm
      • Trả lời

        12

      • Điểm

        47

      • Cảm ơn

        24

      uh

    Put the verbs in brackets into the correct
    form of the past simple. What use of the
    past simple does each sentence show?
    1 Mother .cleaned. (clean) the windows twice last
    week. (definite/stated time)
    2 They .
    to Spain last year.
    3 Tina
    school concert yesterday.
    4 Paul often .
    — (not/go …

    Xem thêm

    Giấy phép thiết lập mạng xã hội trên mạng số 331/GP-BTTTT do Bộ Thông tin và Truyền thông.

    past_simple

    Use
    • We use the past simple to talk about things that happened in the past.

    We usually say when they happened. We often use past time expressions;

    We walked to school yesterday. She finished her homework an hour ago.
    Form
    • To form the past simple of regular verbs, we add -ed or -d to the main verb:
    play -> played like -> liked

    tidy -> tidied stop -> stopped
    • In negative sentences and questions, we use didn’t/did and the infinitive.
    Did you play football yesterday? 

    Употребление the Past Simple

    1)Говорим о действиях, которые закончились в прошлом, если есть слово yesterday, указано точное время, указано время суток, указано время года, месяц, год, век, указан возраст, если в предложении встречаются словосочетания со словами ago, last и time, наречия last, first , next , after that , then, если есть придаточное предложение, начинающееся с when.

     Yesterday we went to the movie.  
     I rang  their doorbell several  times.  
     The Canadian singer often  sang  that song.  
     Tina didn’t sing in the school concert yesterday.  
     Her sister baked this beautiful cake on Monday.  
     John fell and hurt his knee.  
     Yesterday we played football  
     The football players arrived in London at 9 in the morning  
     Не called in the morning.  
     She didn’t work that night.  
     I worked in (the) summer.  
     They married in April, 1995  
     Gogol lived in the 19-th century.  
     Не started school at 7.  
     My brother played the guitar many years ago.  
     We went to the Zoo last Sunday.  
     When did you see him last?  
     At that time he worked in the Zoo.  
     What time did the match start?  
     First she bought one cat and then two more.  
     My brother played the guitar when he was a teenager.  
      They graduated four years ago.(When did they graduate? Four years ago. We know the time.)  
      I sprained my ankle last week.  
      Mother cleaned the windows twice last week.  
      Did Sam enjoy his trip to Wales last weekend?  
      They didn’t ‘go on holiday to Spain last year.  

    2)Когда говорим о действии, используя промежутки времени и точки временного отсчёта, которые закончились.

     Paul often fought with his brother when they were young.  
    He often played football with his dad when he was five.(But he doesn’t play football with his dad any more.)  
     Did I meet you in Hawaii in 2003?  
     My parents stayed in the country from June.  
     I stayed there from the beginning of July to the end of August.  
     Our teacher worked at school to the 30-th of June  
     We returned in the end of August.  
       

    3)Когда описываем действия,  которые произошли последовательно в прошлом. Когда рассказываем истории.

     They cooked the  meal first. Then they ate  with their friends.  
     A man without a leg came to the door, took out his wrench, and started to force the lock.  
     She opened her handbag, took out a gun, aimed and fired.  
     Once upon a time there lived a little girl…  
       

    4)  Говорим о людях, которых уже нет в живых.

     Princess Diana visited a lot of schools.  
     Mother Teresa helped the poor people of India.  
       

    5) Используется в предложениях или вопросах, главным значением
    которых является сообщение или выяснение деталей и обстоятельств, участников
    события или действия.

     My brother invited 30 people to his birthday party.  
     Who broke the vase?  
     How did it happen?  
     Why didn`t you tell us about it?  
     The vikings discovered America.  
     My father smoked a lot.  
     They met at the exhibition.  
     We spoke Russian.  
     Не called too late.  
       

    6)  Употребляется когда решительно отрицается какой-либо факт.

     I never called him.  
     We never met before.  
     I didn’t touch anything.  
       

    7) Употребляется, если информация подаётся как факт, который нужно
    принять к сведению, или человек считает необходимым выразить своё мнение.

     I forgot to buy bread.  
     I didn’t hear your question.  
     I didn’t like that place.  
     I didn’t understand your words.  
     Не didn’t call.  
     Our teacher fell ill.  
     I met him once.  
     I met Natasha this morning.  
     She told me…  
       

    8) Если в предложении сообщается информация или делается запрос о только что
    случившемся.

     A bee stung me!  
     Natasha pinched me!  
     Did the telephone ring?  
       

    9) При описании / определении человека, предмета, ситуации, а также состояния
    человека или природы.

     Before our neighbour was a circus clown.  
     Не always looked funny.  
     It was too late to call.  
       

    1.

    2.

    Present Tenses
    Past Tenses
    Future Tenses

    3.

    4. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    This is Mike. He 1)…(be) 12
    years old. He 2)… (have got)
    dark hair, grey eyes and a
    pale complexion.
    Mike 3)… (live) in Chicago
    with his family. His father is a
    is
    teacher and his mother is a
    has got
    lawyer. Mike 4)… (not/have)
    lives
    any brothers or sisters. He
    5)… (love) football.
    doesn’t have
    loves
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5

    5. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    Mike 6)… (want) to be a
    professional football player.
    He 7)… (like) school a lot. He
    8)… (go) every day from 9 am
    till 3:30 pm.
    In his free time, Mike 9) …
    (love) playing computer
    games and he 10)… (enjoy)
    watching TV.
    Rules
    wants
    likes
    goes
    loves
    enjoys
    Check 6
    Check 7
    Check 8
    Check 9
    Check 10

    6. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    This is a family. Every
    weekend they go to a
    restaurant. Today they 1)…
    (celebrate) mother’s
    birthday. He daughter 2) …
    (sing) a song to her. Her
    are celebrating
    mother 3)… (smile) to her.
    is singing
    Everybody 4)…(eat) tasty
    is smiling
    dinner. The boy doesn’t like
    meat, so he 5) … (eat) salad.
    is eating
    is eating
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5

    7. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    A: What 1)… (you/do) so far?
    B: Lot’s of things. I 2)…
    (clean) the house, I 3) …
    (cook) lunch and I 4)… (take)
    the dog for a walk. What
    about you?
    have you done
    have cleaned
    have cooked
    have taken
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4

    8. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    A: I 5) … (water) the flowers,
    I 6)… (wash) the dishes and I
    7)… (cut) the grass.
    Rules
    have watered
    have washed
    have cut
    Check 5
    Check 6
    Check 7

    9. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    A: You look exhausted. 1)
    …(work) too long?
    B: Yes, I have. I 2) … (help)
    my boss to update the files
    all week. He 3)… (read) the
    files and I 4)… (write) down
    Have you
    names, addresses, phone
    been working
    numbers. What about you?
    have been helping
    A: Well , I 5) … (train) hard
    for the championship next has been reading
    have been writing
    week.
    have been training
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5

    10. Выбери правильный ответ

    Dear diary,
    It’s Sunday again. I … (be) so bored.
    am
    is
    are
    I … (not/know) what to do.
    am not knowing
    don’t know
    not know
    Mum is in the kitchen. She …(cook).
    is cooking
    cooks
    has been cooking
    She … (cook) since eight o’clock this morning.
    is cooking
    cooks
    has been cooking

    11.

    Dad’s in the garden. He … (mow) the lawn for two hours.
    mows
    has been mowing
    has mowed
    He … (always/work) in the garden on Sunday mornings.
    is always working
    always works
    has always worked
    Jimmy is in his room. He … (do) his homework.
    is doing
    does
    has done
    I … (sit) alone in my bedroom. You’re my only companion.
    am sitting
    sit
    sits

    12.

    13. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    Mother 1)…(clean) the
    windows twice last week.
    They 2)…(not/go) on holidays
    to Spain last year.
    Tina 3)…(not/sing) in the
    concert yesterday.
    cleaned
    Paul often 4)…(fight) with his
    didn’t go
    brother when they were
    didn’t sing
    young.
    fought
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4

    14. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    Mother Teresa 5)…(help)
    poor people of India.
    Her sister 6)…(bake) this
    beautiful bread on Monday.
    7)…(Sam/enjoy) his trip to
    Wales last weekend?
    John 8)…(fall) and 9)…(hurt)
    his knee.
    Rules
    helped
    baked
    Check 5
    Did Sam enjoyed
    Check 7
    fell
    hurt
    Check 6
    Check 8
    Check 9

    15. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    Steve 1)…(have) an accident
    yesterday. He 2)…(drive) his
    car when a bird 3)…(fly) into
    the windscreen. He 4)…(try)
    to stop quickly but he 5)…
    had
    (crash) into a wall. Luckily, he was driving
    6)…(not/be) hurt.
    flew
    tried
    crashed
    wasn’t
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5
    Check 5

    16. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    Simon 1)…(dance) when he
    fell and broke his leg.
    Why 2)…(you/laugh) all
    though your history lesson
    yesterday?
    was dancing
    Bill 3)…(write) a letter when were you laughing
    his mother 4)…(come).
    was writing
    It 5)…(rain) while I 6) …(wait)
    came
    for the bus.
    was raining
    was waiting
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5
    Check 6

    17. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    • Jason 1)…(return) home before
    the storm broke out.
    • 2)…(Lucy/pack) her suitcase by
    the time you called her?
    • The children 3)…(finish) doing
    their homework by nine o’clock. had returned
    • 4)…(Julie/type) the letters by the Had Lucy packed
    time her boss came to the
    had finished
    office?
    • I 5)…(not/finish) my lunch when Had Julie typed
    uncle Bill came.
    hadn’t finished
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5

    18. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    A: Are you all right? You look
    tired.
    B: Yes, I am. I didn’t sleep very
    well. I 1)…(just/go) to sleep
    last night when a lot of noise
    outside woke me up. I got up had just gone
    and went to the window. I 2)… had been standing
    (stand) there for a few minutes
    when two police cars stopped
    outside the house.
    Rules
    Check 1
    Check 2

    19. Поставь глаголы в скобках в правильную форму

    B: I went downstairs and a
    policeman told me that two
    prisoners 3)…(escape) from
    prison and were hiding in the
    area.
    had
    escaped
    A: Did they catch them again?
    B: Yes, but I didn’t sleep well
    after that.
    Rules
    Check 3

    20. Выбери правильный ответ

    They … (walk) in the park when the storm broke.
    were walking
    walked
    had been walking
    The man …(pay) for his new car in cash.
    had paid
    paid
    payed
    I …(already/eat) breakfast by the time the others woke up.
    had already eaten
    already ate
    had already ate
    It …(snow) for three days when suddenly the sun came out.
    snowed
    was snowing
    had been snowing

    21.

    Sam …(work) here for six years before he left to go to university.
    had worked
    had been working
    was working
    Liz …(go) to the Bahamas for her holidays last year.
    goed
    went
    had gone
    We …(watch) a film on TV when our guests arrived.
    were watching
    watched
    had watched
    They …(already/see) the film twice at the cinema when she rented it on video.
    saw
    had already been
    seeing
    had already seen

    22.

    23. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Simple или Present Simple)

    A: I’m going to the gym
    tonight.
    B: Well, while you 1)…(be)
    there, I 2)…(do) the shopping.
    are
    A: 3)…(you/call) me when you
    will do
    4)…(get) home?
    will you call
    B: Yes, of course.
    get
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4

    24. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Simple или Present Simple)

    A: Is George going to eat
    dinner with us?
    B: No, by the time he 5…(get)
    home it 6…(be) very late.
    A: When 7…(you/pay) the
    rent?
    B: When I 8)…(get) my pay
    check.
    Rules
    gets
    will be
    Check 5
    Check 6
    will you pay
    Check 7
    get
    Check 8

    25. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Simple или Future Continuous)

    A: Shall we go to the beach
    tomorrow?
    B: Well, I’m working in the
    morning, but I 1)…(phone) you
    when I finish.
    A: Shall we ask Ben and Linda to will phone
    come with us?
    will be seeing
    B: Yes, I 2)…(see) Linda at work in will ask
    the morning, so I 3)…(ask) her
    then.
    Rules
    Check 1
    Check 2
    Check 3

    26. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Simple или Future Continuous)

    A: If they want to come I 4)…
    (pick) you up from work and we
    can all go together.
    B: Great! Just think, we
    5)…(swim) in the sea this time
    tomorrow! I can’t wait!
    Rules
    will pick
    Check 4
    will be swimming
    Check 5

    27. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Continuous или Future Perfect)

    A: I can’t come shopping on
    Saturday morning because I
    1)…(work).
    B: That’s a pity.
    A: Don’t phone me later than will be working
    midnight because I 2)…(sleep)
    will be sleeping
    then.
    B: Shall I give you a call at about
    10:30, then?
    Rules
    Check 1
    Check 2

    28. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Continuous или Future Perfect)

    A: Come to my house at six
    o’clock.
    B: 3)…(you/finish) your
    homework by then?
    will you have
    A: Have you made the
    finished
    preparations for the party? will have finished
    B: Not yet, but I 4)…(finish) them
    by this evening.
    Rules
    Check 3
    Check 4

    29. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Perfect Continuous или Future Perfect)

    1. By 3 o’clock, he … (study) for six
    hours.
    2. By the end of next month, Sam
    …(finish) the project.
    3. He …(not/start) painting the
    kitchen before Tuesday.
    4. By the time she arrives in Paris,
    she …(travel) for four hours.
    5. I hope I …(buy) my own house
    by the time I’m thirty-five.
    Rules
    will have been
    studying
    will
    have finished
    will not have
    started
    will have been
    travelling
    will have bought
    Check 1
    Check 2
    Check 3
    Check 4
    Check 5

    30. Поставь глаголы в скобках в правильную форму (Future Perfect Continuous или Future Perfect)

    6. By Saturday, Liza …(diet) for
    two weeks.
    7. Hopefully, they … (learn)
    everything by the time they
    sit the exam.
    8. By 4 o’clock, I …(sit) in the
    hairdresser’s for three hours.
    9. By Christmas, I …(work) for
    this company for eighteen
    months.
    Rules
    will have been
    dieting
    will
    have learnt
    will have been
    sitting
    will have been
    working
    Check 6
    Check 7
    Check 8
    Check 9

    31. Выбери правильный ответ

    “What are you thinking about?” — “This time next week, I … on the beach.”
    will have sunbathed
    will have been sunbathing will be sunbathing
    “Have you finished decorating your house yet?” – “No, but I … by Friday.”
    will be finishing
    will have been finishing
    will have finished
    “Have you just moved here?” – “No. I … for two years next month.”
    will be living
    will have been living
    have lived
    “… to the supermarket today?” – “Yes. Do you want me to get you something?”
    Will you have gone
    Will you have been
    going
    Will you be going

    32. Выбери правильный ответ

    “Can you give Steve a message for me?” — “Certainly I … him at work lately
    today.”
    will be seeing
    will have seen
    will have been seeing
    “You’ve been working hard all day.” – “Yes, at 3 o’clock, I … for 6 hours.”
    will be studying
    will have been studying
    will have studied
    “John has an exam tomorrow, doesn’t he?” – “Yes. In fact, this time tomorrow, he … the exam.”
    will have been sitting
    will be sitting
    has sat
    “Are you typing another report?” – “Yes. By the time I finish this one, I … 23 reports
    today!”
    will have been typing
    will have typed
    will be typing

    Like this post? Please share to your friends:
  • Mostbet скачать на компьютер windows 7
  • Mono что это за папка в windows 10
  • Most windows are made of glass
  • Mono for windows x64 что это за программа
  • Most computers the microsoft windows os