Ncs expert для windows 10 x64

Скачайте NCS Expert версии 4.0.1 и установите по нашей инструкции. Так же не забудьте скачать профиль настроек для программы, чтобы упростить кодирование

NCS Expert — программа для работы с BMW из пакета BMW Standard Tools. Её основная цель — кодирование опций E-кузова, тогда как для F/G используются E-Sys (или BMWAiCoder) и мобильные программы типа BimmerCode (работает так же и с E-кузовом).

Установка

Установка в обычном режиме и соответствует установке BMW Standard Tools.

Чтобы запустить NCS Expert на Windows 7 x64, необходимо заменить файл NCSEXPER.exe. Для этого скопируйте из папки «Дополнительно» (в подпапке NCS_Expert) этот файл и переместите в папку установки (C:NCSEXPERBIN по-умолчанию). Чтобы работать с этой программой, вам понадобится SP-Daten.

Русификация

Для того, чтобы использовать программу на русском, скопируйте два файла: NCSEXPER.TXT (в папку CFGDAT) и NCSEXPERrus.exe.

Профили

Так же для работой с программой можно использовать профили настроек. В качестве примера рассмотрим профиль программы NCS Dummy. Скачать его можно по ссылке на странице программы.

Чтобы установить профиль, переместите его в папку C:NCSEXPERPFL.

Чтобы установить эту программу, нужно скачать BMW Standard Tools последней версии, в пакете которой она находится, и установить. Установка производится многократным нажатием «Далее». Доступная версия — 4.0.1.

3.3 11 votes

Рейтинг статьи


  1. Присоединяйся! Электронный журнал «BMW Club Magazine» в Telegram

    Скрыть объявление

Реклама на сайте
  • Авторизованный сервис BMW | Техцентр FGSEVER

  • Закажите рекламное объявление

Установка ncs expert на windows 10

Тема в разделе «Обмен опытом», создана пользователем Kazhan, 7 ноя 2021.

Ответить в теме
Поиск в теме

  1. Kazhan

    Kazhan
    Новичок

    Регистрация:
    24 фев 2019
    Сообщения:
    5
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина

    Промониторил много информации, но при разных установках INPA на windows 10 NCS EXPERT так и не заработал (……обратитесь к разработчику) INPA и остальные запускаются и работают. Прошу помощи, ткните в правильном направлении

    #1


    Kazhan,

    7 ноя 2021


  2. alvlad

    alvlad
    Старожил

    Регистрация:
    29 ноя 2011
    Сообщения:
    4,819
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Московская обл.
    Водит:

    умеющий жать правую кнопку манипулятора постигнет сию истину.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

    #2


    alvlad,

    16 ноя 2021


  3. Бес

    Бес
    Живу я здесь

    Регистрация:
    18 окт 2008
    Сообщения:
    10,007
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Включение режима совместимости через свойства программы или ярлыка


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

    #3


    Бес,

    16 ноя 2021


  4. andrey a w

    andrey a w
    Живу я здесь

    Регистрация:
    21 фев 2009
    Сообщения:
    11,737
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Канада

    Простейший выход — взять ноут только для диагностики.
    Никаких скрытых геморов.
    Имхо


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

    #4


    andrey a w,

    16 ноя 2021

(Вы должны войти или зарегистрироваться, чтобы разместить сообщение.)

Показать игнорируемое содержимое

Поделиться этой страницей

appstore
appstore
google play
google play
  • Войти через Google
  • Войти через VK
  • Войти через Одноклассники
  • Войти через Yandex
  • Войти через Mail.ru
Ваше имя или e-mail:
У Вас уже есть учётная запись?
  • Нет, зарегистрироваться сейчас.
  • Да, мой пароль:
  • Забыли пароль?

Запомнить меня

Forum software by XenForo® © 2010-2019 XenForo Ltd.

BMW Club, 2022.
Все права защищены
Перевод: XF-Russia.ru

Яндекс.Метрика

NCS/INPA Download:

Access to the direct download of NCS-Expert/ INPA and bonus coding files can be found here

Full .PDF Installation Walkthrough Guide
We have created a very detailed walkthrough guide on how to install, configure and get NCS-Expert running can be found here  (Windows 7)  here (Windows 10) and here (Windows 11)

SP-DATEN (V68 2021 Version – Module Firmware/Coding updates)

These files are very useful if you would like to update your cars modules to the latest firmware/coding using BMW Standard tools

For the latest on your model, please refer to the update matrix here

  • BMW E65 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E53 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E46 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E52 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E39 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E38 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E36 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E70 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E83 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E85 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E60 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E81, E82, E84, E87, E88, E89, E90, E91, E92, E93 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW MINI R50 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW MINI R56 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F001 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F010 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F020 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F025 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F056 – SP-DATEN Update files – here

SP-DATEN (V32 2008) (Module Firmware/Coding updates)

  • BMW MINI R56 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW MINI R50 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E60 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E46 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E39 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E38 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E36 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E52 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E53 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E65 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E70 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E81, E82, E84, E87, E88, E89, E90, E91, E92, E93 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E83 (V32) – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E85 (V32) – SP-DATEN Update files – here

BMW Mk3/Mk4 Firmware/Software Download:

These files are original and not modified, we take no responsibility for any damage you must know what your doing when upgrading.

For more information on the update procedure please see our post on it here

These are the original untouched firmwares

Press the link below to go to the product page:

  • BMW Navigation Firmware Operating system V32 – Here
  • BMW Navigation Firmware Operating system V30 – Here
  • BMW Navigation Firmware Operating system V29 – Here
  • BMW Navigation Firmware Operating system V25 – Here

AK90 Key Programmer Software:

Included in the package that can be found here

Содержание

  1. Установка BMW INPA 5.02
  2. Установка драйверов для BMW INPA:
  3. Вопрос:
  4. Инструкция по установке Inpa BMW версии 5.0.6
  5. BMW INPA Download & Install on Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 10
  6. INPA on BMW E46
  7. inpa bmw e90

Установка BMW INPA 5.02

bmw inpa 502 fatshop

1) устанавливаем «dotNetFx40_Full_x86_x64» из папки «net framework 4.0»

2) устанавливаем галочку «Я прочитал и принимаю условия лицензионного соглашения» и нажимаем кнопку «Установить»

4) Заходим в папку «Programminstallation» и находим файл «setup»

5) если установлен Windows 7 нажимаем на файл правой кнопкой и выбираем «Свойства», идем в раздел «Совместимость» и ставим галочку «Запустить программу в режиме совместимости с:» и нажимаем «Ок»

6) запускаем файл «setup» выбираем язык и нажимаем «Ок»

8) ставим точку «i accept the agreement» и нажимаем «Next»

19) нажимаем «Install»

20) нажимаем «Skip» в следующих окнах

21) выбираем «Yes, restart the computer now» жмем «Finish» и ждем перезагрузки компьютера

22) заходим в папку «Referenz.2005INSTALL» и запускаем файл «Instprog»

24) выбираем язык и нажимаем «Continue»

25) нажимаем «Continue»

26) нажимаем «Continue»

27) выбираем «BMW Group Rectification programs UK» и жмем «Continue» (на этом шаге может выбивать ошибку, нам помогло убрать пробел в названии папки с программой, было «Inpa 5.02» переименовали на «Inpa502»)

28) установить галочки напротив EDIABAS, INPA, NCS expert и нажимаем «Continue»

29) нажимаем «Continue»

30) нажимаем «Continue»

32) запускаем «Referenz_Apr_2006» из папки «Referenz.2006»

33) ждем конец распаковки

34) повторяем все действия с 23 по 30 пункты и нажимаем «End»

Установка драйверов для BMW INPA:

35) отключить Windows Update, если он будет выключен, то установятся не те драйвера

36) подключаем BMW INPA, видим драйвера не были установлены

37) заходим в диспетчер устройств

38) нажимаем правой кнопкой и «Обновить драйверы…»

39) нажимаем «Выполнить поиск драйверов на этом компьютере»

40) Выбираем папку с драйверами «CDM v2.10.00 WHQL Certified» и нажимаем «Далее»

41) после установки в диспетчере появится новое устройство, с не установленными драйверами

42) выполняем с этим же устройством пункты 38-40. После установки появилось новое устройство USB Serial Port (COM3)

43) Заходим с «Свойства» порта через правую кнопку

44) заходим в раздел «Параметры порта» и нажимаем кнопку «Дополнительно…»

45) выставляем в настройках порт который был выбран в 18 пункте (это не обязательно должен быть COM1, главное что бы они совпадали в 18 и 45 пункте), так же выставляем «Время ожидания (мсек)» значение «1»

Теперь программа полностью готова к работе!

Если нету каких-то моделей, можно изменить главное меню программы (взято на форуме bmwpost.ru)

Вопрос:

«где скачать? дайте линку, чтобы e46 был. плиз. Какая версия инпы должна быть? 5.0.1 или 5.0.2? от чего зависит есть или нет e46 в инпе? можно в 5.0.2 где нет e46, как-то дописать копированием файлов, чтобы e46 был?»

Источник

Инструкция по установке Inpa BMW версии 5.0.6

Важно! Так же в статье будет ссылка, по которой возможно INPA K Dcan скачать бесплатно, но скачанный архив будет под паролем ( INPA K Dcan Скачать ). Пароль от скачанного архива Вы получите после подписки на аккаунт одной из социальных сетей и написав в этой соц. сети просьбу с указанием наименования программного обеспечения :

Так же Вы сможете попасть в социальные сети нажав соответствующую кнопку внизу страницы с права.

Устанавливать INPA лучше на чистую Windows, которая имеет все сопутствующие компоненты. Иначе у Вас могут возникнуть трудности и решение придётся «Гуглить». Консультация оказывается нашими специалистами на платной основе.

В данном случае установка INPA производилась на операционную систему Windows 10.

1. Откройте папку под названием BMW Inpa с диска или скачанную по ссылке.

2. Вставьте прибор в разъем USB (подключать автосканер BMW Inpa K Dcan к диагностическому разъему автомобиля не требуется).

3. Для начала установим драйверы для BMW Inpa. Запустите приложение DRIVER из папки BMW Inpa.

3 ustanovka drayvera BMW Inpa

4. Нажмите кнопку Extract.

4 ustanovka inpa

5. Произойдет установка и за тем нажмите кнопку Далее.

5 ustanovka inpa bmw

6. Поставьте точку в строке «Я принимаю это соглашение» и нажмите Далее

6 drayvera inpa bmw

7. Выполняется установка драйверов к BMW Inpa и после вы увидите, что два драйвера обновлены (напротив строк с названием должны стоять зеленые птички). Нажмите Готово. Установка Завершена.

7 drayvera bmw inpa

8. Открыть диспетчер устройств (в меню поиска ввести диспетчер устройств и открыть его или использовать любой другой метод известный Вам).

9. Во вкладке Порты (COM и LTP) выбрать USB Serial Port (COM3) и нажать правую кнопку мыши или тачпада далее в открывшемся списке выбрать Свойства (нумерация COM port может иметь любую цифру).

9 com port inpa bmw

10. В открывшемся окне открыть вкладку «Параметры порта» и нажать на кнопку «Дополнительно».

10 com port bmw inpa

11. Установите номер Com port от 1 до 9. Я рекомендую Вам выбрать номер 9

11 com port 9

12. Время ожидания установите 2 мсек и нажмите кнопку «ОК», расположенную в правом верхнем углу окна. Установка драйвера и настройка COM-port для BMW Inpa K Dcan завершена. Закройте все лишние окна.

12 vremya ozhtdaniya bmw inpa

Далее переходим непосредственно к установке программного обеспечения BMW Inpa.

13. В папке с диска или скачанную по ссылке (далее – рабочая папка) под названием BMW Inpa дважды нажмите левой кнопкой мыши по приложению BMW_Standard_Tools_Setup_2.12.0

Примечание! Если производиться установка на операционную систему Windows 8 или 10, то потребуется включить режим совместимости с Windows 7 (правой кнопкой по ярлыку и выбираем свойства. Далее переходим во вкладку «Совместимость» и ставим птичку в строке «Запустить программу в режиме совместимости с:» Windows 7 и жмем «ОК» внизу окна).

13 sovmestimost s windows 10 bmw inpa

14. Выбираем язык: English и жмем «OK». В последующем жмем кнопку «Next>».

14 vybor yazyka bmw inpa

15. В новом окне установки ставим точку в строке «I accept the agreement» и жмем «Next>» в каждом новом окне жмем кнопку «Next>» до окна с выбором COM port. В данном окне выбираем Com 9. И жмем кнопку «Next>» и далее «Install».

15 bmw inpa

16. В появившихся окнах нажмите «Skip» несколько раз до начала установки.

16 inpa bmw

17. Нажать кнопку «Finish» и произвести перезагрузку компьютера.

17 zaversheniye ustanovki inpa bmw

18. С рабочей папки BMW Inpa все содержимое папки «Скопировать на диск С» копируем на диск С:. Программным обеспечением BMW Inpa можно пользоваться.

19. Завершающий штрих – вынесите ярлыки программ-помощников при кодировании, которые называются BMW Coding Tool.exe и NcsDummy.exe и находятся в одноимённых папка на Вашем диске С: (по ярлыку программы кликните правой кнопкой мыши и выберите пункт «Отправить» и далее выбрать пункт «Рабочий стол (создать ярлык)).

NCS Expert наполнен наиболее популярными моделями. WinKFP не наполнен.

Важно! Также Вы можете приобрести флешку с виртуальной машиной и Вам не понадобиться устанавливать программное обеспечение BMW Inpa на Ваш компьютер. Если Вас заинтересовало наше предложение, то свяжитесь с менеджером сайта.

Источник

BMW INPA Download & Install on Windows XP/ Vista/ 7/ 8/ 10

BMW INPA Ediabas 5.0.2 download, inpa 5.06 download, inpa 6.4.7 download here…and install it on Windows XP/ Vista or Windows 7/ 8/ 10 (32bit or 64bit), to get it work with K+DCAN USB cable.

INPA download

BMW inpa cable

Basically, there are two methods for users to get the INPA K+DCAN usb cable, to buy a complete one or simply build one yourself. Read the following to get it.
One way is to build a cable yourself. Cost for this would probably range anywhere between 10 to 20 bucks. You will need to solder a bit but it’s nothing too serious if you follow the instructions to the letter.

Its actually very simple that any average person can do that has access to a drill and a soldering gun.

Tools needed..
1. Small philip screwdriver to take the D-can cover off
2 Radio Shack micro on/off switch (can be two prongs or three) and some wire 24 guage.
3. Soldering gun
4. Some type of glue gun or glue adhesive
5. Drill bit 5/16 to make hole in the D-can cover

Locate pin 8 which will have a number on the side of the board. One side will have the digit 1 and the other digit 8

Once you locate pin 8, thats the pin we will be using as well as the next one over. Connect each pin 7 and 8 with a separate wire and then use the soldering gun and connect each wire to the micro on/off switch… If you bought a 2 prong on/off switch connect it to each side, but if you bought a switch with three prongs, connect the middle and one of the ends, doesnt matter which one. At the end there will be one prong end not used…Neatly place the wires snug so that the D-can cover can be closed without anything preventing it to make a closed seal and your done. Screw in the 4 philip head screws in their respected holes. Note which postion is on and which is off by some type of label on the outside of the cover…SImple! Note on my first pic, I have a switch with 3 prongs, but I snipped off the 3rd one just to make it easier to solder…

kdcan cable switch

kdcan cable pins

kdcan cable connection

Modified kdcan cable

I modified my cable with a switch and have 7 and 8 bridged to work with a 2004 E46. INPA and Dis 44 work perfect but I cant get Progman to work. Progman starts to reads the FA/ZCS after you choose the car model and then after awhile it says it requires an Edic/Icom cable connection. What needs to be done to make connection with Progman SSS V32?? Do I need to change anything in the Ediabas configuration. I know my modified cable works fine now that I modified it because Dis 44 and INPA wasn’t communicating before I modified the cable. Thanks for the help. I am stumped as I want to code the car for my brother-in-law. I actually can use Dis 44 as I already went into the CKM coding menu, but Progman is much better to help him choose his features he wants as its pretty much offers a checklist with dots!

Took a pic of my success with my modified D-can cable connected to E46 using Progman. My brother-in-law had no idea he had so many features that were not turn on…He also turn off his daytime running lights which he hated!

KDCAN cable bmw E46

kdcan inpa cable switch

kdcan inpa cable switch pcb 1

kdcan inpa cable switch pcb 2

INPA installation guide…Here you go…

Here, inpa installation guides for Windows XP, Windows Vista 32bit, Windows 7 32, Windwos 7 64bit, Windows 8, Windows 10 users. (click on the Operation System to get the how-to guide directly).

Note: INPA 5.0.2 is verified to work XP systems without any issues. For others, you need luck!

How to install inpa on windows xp

Inpa installation video made by obdii365.com officially

I’ve used this install method without fault on umpteen machines now and not had to amend any registry settings or anything, its worked first time every time this way..

there is a myth you have to use com port 1 with INPA this is total cobblers! you can use any com port number you like as long as the INPA OBD.ini file port selection matches your actual com port setting on the vagcom interface you have set..

First things to do is Download the 326MB version of BMW INPA from a torrent site or anyware you can get it ( and extract it to a folder on your machine..

you also may need to download the FDTI VCP (virtual com port) driver for windows XP for the Vagcom USB interface from the FDTI website, unzip it to a folder and copy this folder to the 326MB INPA installation software folder so you know where it is and for any future installations…

Virtual COM Port Drivers

-once it is detected by windows and prompts for the driver (at this point windows may find the drivers for you depending on the vagcom type) point it towards your FDTI vcp driver folder in the INPA folder if windows fails to find the drivers…

It will then install the drivers (it will probably go thru this process twice just repeat the process)

right click this and click properties/port settings /advanced.

at the top change your port number to your selection( if you do not wish to move or force a device on COM1 to another port because its already being used just select an unused port usually COM2 is unused) just remember your port selection for the INPAinstall.

Now change the transmit and receive settings in the drop down boxes to 2048 for both transmit and receive

Now change the latency setting from 16 to 1

Ok the changes and exit

The usb vagcom cable is now setup.

you must copy and paste your downloaded complete INPA installation software folder to your C drive.

in your INPA folders click programmisation then double click setup.

It should default to English so ok this.

Click next till you get to the selection for software to install.

Make sure quick launch and desktop icons are ticked.

Now select STD-OBD in drop down box (should be by default).

Now select the com port number you selected earlier from the drop down box and tick the USB to serial adaptor box.

Click next and install (if it ask for backup and recovery just click skip to these prompts if you wish)

Now go to C/ediabas/hardware/OBD/OBDsetup.exe

Double click OBD setup.exe

If all is well you should get a black DOS box up with various settings shown with a full house of ok’s on them, you may get the start one saying warning instead of an ok if you have selected an alternative com port just ignore it)

press any key to exit if the list is ok.

Find the OBD.ini or OBD file and double click

Your settings will be dispayed make sure they read as below

PORT= COM? (your com choice entered and set earlier)

UBAT=OFF (type this command in manually in this position)

Right click andCopy the amended OBD.ini file and paste it into your C/windows folder

Now go back to the INPA install folder on C drive.

Open C/INPA folder/REFERENZ/INSTALL.

Double click instprog.exe

Ok the german writing page

Select English and continue.

At destination drive page make sure C drive is selected and continue.

Now select BMW “GROUP RECTIFICATION PROGRAMME UK” from the list and click continue

Now select the following:

Ediabas tick update box

INPA tick update box

NCS expert expert tick complete box

Tick the box “delete the old NCS expert “

double check that C:EDIABASBIN has been added to the path string in enviromental variables (right click my computer/properties/advanced/enviromental variables and select path in the list, click edit check its there and exit without changing anything)

That’s it. you should be done and ready to get diagnosing

Always use the SAME USB port on your laptop when using the software…

PS if you want to do recoding with NCS expert (highly doubtful like its in german and impossible) you need ignition sensing which you dont get with a Vagcom but you can flip the FDTI chip (FT232RL chipset) on the interface with Mprog software to fake the batt and ignition sensing so you can encode…

bmw inpa windows vista 32bit

here is my successful INPA install method for Vista (i have been told it works for WIN7 32 bit too)….

Get yaself a fine soldering iron and with a blob of solder,solder pins 7 and 8 together on it and put it back together…

there is a myth you have to use com port 1 with INPA this is total cobblers! you can use any com port number you like as long as the INPA OBD.ini file port selection matches your actual com port setting on the vagcom interface you have set..

First things to do is Download the 326MB version of BMW INPA from a torrent site or anyware you can get it or just PM me If you want a known good working version to download, i have uploaded it zipped with WinRar with the FDTI drivers included just extract it to a folder on your machine…

IF YOU HAVE YOUR OWN COPY you also may need to download the FDTI VCP (virtual com port) driver for some windows OS’s for the Vagcom USB interface from the FDTI website, unzip it to a folder and copy this folder to the 326MB INPA installation software folder so you know where it is and for any future installations…

Virtual COM Port Drivers

.NOTE THIS INSTALL METHOD IS FOR WINDOWS VISTA 32 bit ONLY!

Insert your modded OBD-II-USB vagcom cable into your usb-port

-once it is detected by windows and prompts for the driver if it does not find the driver then point it towards your FDTI vcp driver folder in the INPA folder…

It will then install the drivers (it will probably go thru this process twice just repeat the process)

right click this and click properties/port settings /advanced.

at the top change your port number to your selection( if you do not wish to move or force a device on COM1 to another port because its already being used just select an unused port usually COM2 is unused) just remember your port selection for the INPAinstall.

Now change the transmit and receive settings in the drop down boxes to 2048 for both transmit and receive

Now change the latency setting from 16 to 1

Ok the changes and exit

The usb vagcom cable is now setup.

you must Copy and paste your downloaded complete INPA installation software folder to your C drive.

In your INPA folders double click the programmisation folder- then right click the setup icon and select “Properties/Compatibilty mode select XP service pack 2 and tick the box, click the apply button and exit now double click the setup icon and begin the setup.

It should default to English so ok this.

Click next till you get to the selection for software to install.

Make sure quick launch or desktop icons are ticked.

Now select STD-OBD in drop down box (should be by default).

Select Com port number (you selected earlier) in the drop down box, tick the USB serial adaptor box

Click next and install (if it ask for backup and recovery just click skip to these prompts if you wish)

Finish install and Reboot

Now go to C/ediabas/hardware/OBD/OBDsetup.exe

Double click OBD setup.exe

If all is well you should get a black DOS box up with various settings shown with a full house of ok’s in Vista this will be full of errors and missing OK’s we shall address this later with a registry edit..

press any key to exit the list.

Find the OBD.ini or OBD file and double click

Your settings will be dispayed make sure they read as below

PORT= COM? (your com choice entered and set earlier)

UBAT=OFF (type this command in manually in this position)

Right click and Copy the amended OBD.ini file and paste it into your C/windows folder

Now go back to the INPA install folder on C drive.

Open C/INPA folder/REFERENZ/INSTALL.

Right click Instprog.exe/Properties/Compatibilty select windows XP service pack 2 and tick box and apply and exit.

Double click the instprog.exe and install

Ok the german writing page

Select English and continue.

At destination drive page make sure C drive is selected and continue.

Now select BMW “GROUP RECTIFICATION PROGRAMME UK” from the list and click continue

Now select the following:

Ediabas tick update box

INPA tick update box

NCS expert expert tick complete box

Tick the box “delete the old NCS expert”

Double check that C:EDIABASBIN has been added to the path string in enviromental variables.. (Computer/System Settings/Adavanced System Settings/Environmental Variables” click edit check its there and exit without changing anything)

You can now test INPA on your car it will work with the INPA diags only and you will get error warnings with Ediabas running because of the OBDsetup command errors earlier,to address this copy and paste the following below into a notepad folder, save the file to your desktop and name the file “serial.reg” and select all files and save…

Windows Registry Editor Version 5.00

You must copy and paste all the above including the windows registry bit or it will not execute to the registry later.

You now need to backup the registry just in case so you can restore it if need be…

Click the windows icon start button bottom left on desktop and type in regedit in the small box and press enter to access the registry

Click file then Export and name the file something of your choice and select ALL in the export range box and save it to somewhere safe..

Now double click the serial.reg file and apply it to the registry (right click the file and open with registry editor if it opens in notepad by default)

Go back to to C/ediabas/hardware/OBD/OBDsetup.exe

Double click setup the blackbox should be clear of errors (you may get 1 if you have selected an alternative port number other than COM1 ignore it)

You now should be good to go with full functions and no error messages when using your INPA…

inpa installation windows 7 32bit

This DIY was tested with Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (SP1) running on a circa 2008 Lenovo S10 netbook with a K+DCAN cable from one stop electronics.com. My netbook is used solely for coding and as such this DIY assumes that your computer is dedicated to this purpose as well.

I recommend starting with a fresh 32-bit Windows 7 installation in order to collect the necessary INPA 5.0.2 configuration files that you will need after installing BMW Standard Tools 2.12. I suggest disabling Windows Update automatic updates during the Windows 7 installation process. After entering your product key, the following screen will pop up security message.

Select “Ask me later”, this will prevent Windows 7 from automatically installing any updates.

If your installing from pre-SP1 Windows 7 media, I highly recommend that you manually install two Microsoft updates:

During testing pre-SP1 Windows 7 no longer displayed a mouse pointer after successfully installing EDIABAS & WinKFP and rebooting the system.

INPA 5.0.2 can be found here:

Follow steps 2 through 6 of the installation guide. During the EDIABAS & WinKFP install (step 3), select Windows XP (this is not mentioned in the installation guide.) For all other selections, accept the default and click Weiter which is German for “further.”

The very first time you attempt to install EDIABAS & WinKFP (step 3), regsvr32 will fail to register two Windows ActiveX controls. This is normal, upon re-installation everything will work properly.

Click on OK and then click on the large red circle with a white X at the bottom of the screen to see the second regsvr32 error.

Click on OK to acknowledge the second error.

Press any key to exit the EDIABAS OBD setup program. Don’t be concerned about any registry key warnings, this installation of EDIABAS will never be used.

When prompted to reboot, select Nein for “No” and then click on Beenden or “End” to exit the installation program. Go to Control Panel and uninstall the program.

Once you have uninstalled the program, reinstall it. On the second attempt, the ActiveX controls will register properly.

This time, select Ja for “Yes” and reboot.

Even with SP1 installed, on occasion the system will no longer display a mouse pointer after rebooting the system at this point. If this happens, depress the Windows logo key (on some keyboards it may have an icon of a house instead) to display the Start menu. Depress the right arrow key once and then depress Enter to initiate a proper shutdown. When powered back on, the system should have a functional mouse pointer.

Continue with steps 4-6 in the installation guide.

At the completion of step 5, the Windows Program Compatibility Assistant may appear. Click on “This program installed correctly.”

At this point you could optionally install the latest EDIABAS/INPA update (ES-76) from FAL’s EA-90X distribution. I don’t recommend doing so as the latest INPA scripts are in German and not necessary for coding. Installation of the ES-76 update is outside of the scope of this DIY.

You now have the base INPA scripts and configuration files that you’ll need to get the latest version of INPA (5.0.6) up and running. Copy the the INPA CFGDAT and SGDAT folders to removable media for safe keeping. They are located in C:EC-APPSINPA.

If your curious, INPA 5.0.2 is operable at this point. If you were to install the K+DCAN drivers from Windows Update, set the cable to COM1, etc. the battery and ignition clamps are working properly.

That’s cool, but INPA 5.0.2 and friends are not totally compatible with the latest SP Daten files (i.e. 50.2), so let’s move on to installing BMW Standard Tools 2.12.

Links to BMW Standard Tools 2.12 and NCS Expert profiles can be found in this post:
http://www.e90post.com/forums/showpo…postcount=4476

Blow away your previous installation of Windows and start over with a fresh install. INPA 5.0.2 and friends made changes to the Windows registry, etc. Now that we have the two folders needed to bootstrap INPA 5.0.6, it’s best to reinstall Windows. If your installing from pre-SP1 Windows 7 media, don’t forget to install the System Update Readiness Tool (KB947821) and Windows 7 Service Pack 1 (KB976932.) In addition, because this will hopefully be your final re-installation of Windows I suggest that you manually install one additional Microsoft update:

When the K+DCAN cable is initially plugged in, Windows will indicate that the device driver was not successfully installed.

Click on the white box circled above when it appears to change the driver update settings.

Click on “Change setting.”

Select “Always install the best driver software from Windows Update” then click on “Save Changes.”

Windows Update will install the latest FTDI drivers needed for the one stop electronics.com K+DCAN cable. Notice that the FTDI driver has defaulted to USB Serial Port COM3. You need to change this to COM1. Click on “Close.”

Click on the Windows Start button to display the Start menu. In the Start Search box type the following command and depress Enter to launch Device Manager:

When Device Manager opens, click on the arrow to the left of “Ports (COM & LPT)” to expand the Ports device tree. Double-click on “USB Serial Port (COM3)” to open the device properties.

Click on the “Port Settings” tab and then click on the “Advanced” button to display the Advanced Settings for COM3.

Change the COM Port Number to COM1 and the Latency Timer to 1 msec and click “OK.”

The USB Serial Port should be set to COM1. Close Device Manager.

Install BMW Standard Tools 2.12. Accept the defaults and click “Next.”

When prompted to select additional tasks, de-select the “Execute backup and restore wizard” selections under Data backup. You don’t have an existing installation of BMW Standard Tools to backup. Click “Next.”

Click “OK” to acknowledge that the backup wizard has been deactivated.

When the Hardware Interface Settings screen appears, select “USB to serial adapter” then click “Next.”

Click “Finish” to complete the BMW Standard Tools setup and restart your computer.

Please note: This section of the DIY could be improved for neophyte Windows users. It assumes that you understand command line syntax. In this context, X: denotes an unknown drive letter (i.e. the USB thumb drive that you saved your INPA CFGDAT and SGDAT folders to.) For example, if in Windows Explorer under Computer your USB thumb drive is denoted as Drive E:, then you should use E: instead.

C:Users808>copy E:CFGDAT*.ENG C:EC-APPSINPACFGDAT /v14 file(s) copied.

If you chose to store the CFGDAT folder in another folder named MyStuff, then you would have to include MyStuff in the source path.

C:Users808>copy E:MYSTUFFCFGDAT*.ENG C:EC-APPSINPACFGDAT /v14 file(s) copied.

The drive letter and path to the source file(s) is dependent on where you stored the files.

Click on the Windows Start button to display the Start menu. In the Start Search box type the following command. Right click on the Windows Command Processor (cmd) under Programs and select Run as administrator.

When the User Account Control dialog box appears, select Yes to allow the Windows Command Processor to make changes to your computer.

Copy the Windows ActiveX control MSFLXGRD.OCX to C:WINDOWSSYSTEM32 and manually register it.

Copy the Windows ActiveX control RICHTX32.OCX to C:WINDOWSSYSTEM32 and manually register it.

Overwrite the INPA initialization file in the C:EC-APPSINPACFGDAT folder with the INPA.INI from your saved CFGDAT folder.

C:>copy X:CFGDATINPA.INI C:EC-APPSINPACFGDAT /v /y1 file(s) copied.

Copy the INPA scripts and configuration files from your saved CFGDAT and SGDAT folders.

C:>copy X:CFGDAT*.ENG C:EC-APPSINPACFGDAT /v14 file(s) copied.C:>copy X:SGDAT*.IPO C:EC-APPSINPASGDAT /v468 file(s) copied.C:>copy X:SGDAT*.SRC C:EC-APPSINPASGDAT /v11 file(s) copied.C:>copy X:SGDAT*.TXT C:EC-APPSINPASGDAT /v2 file(s) copied.

Copy the group files from the SP Daten E89 folder to C:EDIABASECU.

C:>copy X:E89ECU*.GRP C:EDIABASECU /v80 file(s) copied.

Import your daten files into WinKFP using this guide (steps 2-8):
WinKFP Import.pdf

Create a C:NCSEXPERDATENE89 folder and copy the contents of the E89DATEN folder into it.

C:>mkdir C:NCSEXPERDATENE89C:>copy X:E89DATEN*.* C:NCSEXPERDATENE89 /v430 file(s) copied.

Copy the contents of the E89SGDAT folder to C:NCSEXPERSGDAT.

C:>copy X:E89SGDAT*.* C:NCSEXPERSGDAT /v224 file(s) copied.

Go to the E89DATEN directory and execute the LADEN.BAT script.

You’ll receive errors at the end of the script due to the missing C:EC-APPSCARSERVER directory, ignore them.

rename C:NCSEXPERBINNCSEXPER.EXE NCSEXPER.OLDrename C:NCSEXPERCFGDATNCSEXPER.TXT NCSEXPER.GERcopy NCSEXPER.EXE C:NCSEXPERBIN /vcopy NCSEXPER.TXT C:NCSEXPERCFGDAT /v

Copy the NCS Expert profiles to the C:NCSEXPERPFL folder.

copy *.PFL C:NCSEXPERPFL /v

bmw inpa windows 7 64bit

There are many sources on the internet for INPA/EDIABAS, some seem to work, others do not – I used these specific downloads and they worked perfectly:

** UNFORTUNATELY THE DOWNLOAD LINKS ARE NO LONGER AVAILABLE – BUT I WILL SEE WHAT I CAN DO **

If for any reason the above links are missing/broken, PM me and I’ll see what I can do. Thank you to whomever is hosting the above files and I hope that you do not mind me providing these links.

Put the DVD that arrived with the cable into the DVD drive on your PC.

Plug in the cable into a USB port on your computer, you must ONLY use this USB port from here-on for this cable. If your computer is connected to the internet it should automatically search and install in the USB cable drivers. If your computer does NOT automatically detect the cable, you may need to use ‘Device Manager’ to manually update/select the driver.

Locate the entry ‘USB Serial Port’ in the ‘Ports’ section of Device Manager. It should read ‘USB Serial Port (COMX)’.

Right-click on the above and select ‘Properties’, then click on the ‘Port Settings’ Tab and then click on ‘Advanced’.

Change the ‘Com Port Number’ entry to ‘COM1’.

Change the ‘Latency Timer (msec)’ to ‘1’.

Click on ‘OK’ and close all the windows, restart your PC to confirm all the changes.

Once extracted, go into the following folder ‘/REFERENZ/INSTALL/’, right-click on ‘INSTPROG.exe’ and select ‘Properties’, click on the Compatibility tab and change the dropdown to Windows XP SP3 as the Compatibility Mode, also tick ‘Run As Administrator’, then click ‘Ok’, then double-click the file to run the installation.

Select ‘English’ as the language and click ‘Next’.

Select ‘Next’ until asked for ‘Configuration’, scroll to ‘BMW Group Rectification Programs UK’, click ‘Next’.

Tick the option ‘Complete’ for all of the options shown.

Select ‘Next’ and allow the installation to start.

After a minute or so, installation will complete, close the Window.

Select ‘Environment Variables’ and then verify that the System Variables ‘TMP’ and ‘TEMP’ both contain the path ‘C:EDIABASBin’ within the ‘Value’ string – for instance “C:WindowsTemp;C:EDIABASBin”.

Extract the contents of the downloaded file ‘INPA_502_Updated.rar’.

You’ll use the contents of this archive during the next three steps.

From the above extracted file set, find the file ‘Step 1_ Install BMW Tools.exe’, right-click on it and select ‘Properties’.

Click on the Compatibility tab and change the dropdown to Windows XP SP3 as the Compatibility Mode, also tick ‘Run As Administrator’, then click ‘Ok’

Double-click on the above file to start the installation.

Accept the defaults for programs to update, then click ‘Next’.

The installation will begin and complete.

From the above extracted file set, double-click the file ‘Step 2_ Install INPA.exe’.

The Destination Path should be ‘C:temp’, leave as it is and click ‘Next’.

Choose ‘English’ and select ‘Continue’ and ‘Continue’.

Select ‘C:’ and then ‘Continue’.

Select ‘BMW Group Rectification Programs UK’ and click ‘Continue’.

Tick ‘Update’ for all options where not grayed out, then ‘Continue’.

Select ‘OBD’, then ‘Continue’ and ‘Continue’.

The installation will begin and complete.

From the above extracted file set, double-click the file ‘Step 3_Final Update.exe’.

The Destination Path should be left as it is, then select ‘Install’.

Once completed, the window will close itself.

From the above extracted file set, double-click the file ‘serial port.reg’.

When prompted, select ‘Yes’ and ‘Yes’. You will receive confirmation that your registry has been updated.

Locate the file ‘C:EDIABASBinobd.ini’ and copy this file into your Windows folder.

Edit the file ‘C:EC-APPSINPACFGDATINPA.INI’ in Notepad, locate the section that starts with ‘//F3’, remove the slashes at the beginning of the three lines of text, and amend any instance of ‘F10’ to ‘E46’.

bmw inpa windows 8

writing this to help others achieve INPA on their Windows 8.1 64bit laptop.
I’ve done it, verified it works.

FYI The installation of the first package will be in C: so you know

I’ll be hosting it on my dropbox for a little, if someone can mirror it, I would be grateful.

First download this INPA package.

Next you need the e39.eng and e39.ger files to place in your INPACFGDAT

save it close it run inpa enjoy!

Feedback needed incase i missed a step, thanks!

Edit: If i’m missing any files let me know, i sort of want to revive the whole INPA tutorials since there aren’t any written for 8.1

EIDT: If the error pops up when try to program:

[22:21:59.916] [2014-07-01] [
then plug the INPA cable into a USB port

NOTE WELL PORT IDENTIFY THIS CAR ALONE WILL WORK AFTER SETTING IT WILL THEREFORE ALWAYS CONNECT THE CABLE ON THE PORT

in Device Manager there will be a new entry: “COM and LPT ports” / sérial USB Port (COM3) eg for now

Then you must configure the port that will emulate the virtual COM port 9 (eg. Default for Ediabas 7.3 patched) but it’s tune to your install

Open Device Manager, choose COM Ports / USB serial port / port settings / advanced / set “COM 9” and the latency to “1”

finally install BMW Standard Tools, all versions are not compatible with win 7 and 64-bit architectures, so use the BMW STD Tools version 2.12, which includes a recent version INPA 5.0.6 and 7.3.0 Ediabas.

Here go cases… Running inpa software on BMW E46, E90

INPA on BMW E46

Purpose: reset BMW E46 airbag light

The E46 is before 2000 without the OBD2 port and the DLC port is a round 20 pin connector while INPA cable has only 16 pin connector, so I need a 20 pin to 16 pin connector

INPA K DCAN BMW E46 airbag reset DLC port 1

The DLC port location on BMW E46:

bmw dlc

Run INPA software on WIN XP. Turn on the ignition and click the “F2” button. And choose “Body” section then “Airbag”.

INPA K DCAN BMW E46 airbag reset 3 1

Go to the Error Memory: click the “F4” button.

INPA K DCAN BMW E46 airbag reset 4 1

Go to clear error memory: click the “F2” button.

INPA K DCAN BMW E46 airbag reset 5 1

reset BMW E46 airbag light successfully!

INPA K DCAN BMW E46 airbag reset 6 1

inpa bmw e90

Purpose: Code BMW E90 (2008) Injector

Tools to use: k+dcan cable

connect the INPA cable with my E90 N54 via OBD port

run INPA software. And pressed F9 on the keyboard to select vehicle model E90

BMW INPA software 1

BMW INPA software 2

press F9 system diagnostic

BMW INPA software 3

press [shift+F4] EOL injector option

BMW INPA software 4

The interface of MSD80 injector coding program, Check the injector parameters

BMW INPA software 5

copy and paste the injector code and pressed OK to continue

Notice that the injector code are stamped onto the injector in white, there will be 2 rows of 3 numbers, for example, here: 582 227

BMW INPA software 6

BMW INPA software 7

Finally check the injector value and press [clear] to reset it.

Источник

Содержание

  1. Особенности
  2. Инструкция
  3. Преимущества
  4. Скачать

Это программа, которая помогает кодировать опции Е-кузова BMW. Является составной частью пакета BMW Standard Tools.

Особенности

Сразу следует отметить, что для использования этой утилиты потребуется скачать на свое устройство целый комплекс программ. С запуском также могут возникнуть небольшие проблемы. Чтобы запустить программу на Windows 7 x64, потребуется провести замену файла NCSEXREP.exe. Для этого необходимо скопировать файл из папки «Дополнительно» в установочную папку. Основной сопутствующей программой для ncs expert является SP-Daten.

Как многим известно «начинка» современных автомобилей сплошь и рядом состоит из электроники. Установить ее – это одно дело, совсем другое научиться с ней обращаться, а также настраивать ее. Для этого используются специальные компьютерные программы, в том числе и ncs expert. Они позволяют проводить настройку различных параметров авто, а также диагностировать его на наличие неисправностей.

Используя подобные утилиты человек получает широкие функциональные возможности. Он может вносить изменения практически в любую систему автомобиля. Это делается через электронный бортовой компьютер (ЭБУ). ncs expert – это результат долгой и кропотливой работы программистов, которые стараются довести разработки практически до идеала. Каждая новая утилита открывает перед автомобилистами различные возможности.

ncs expert взаимодействует с электронными блоками управления. Программа позволяет вывести на приборную панель меню. Здесь же можно настроить работу электронного спидометра датчика расхода топлива. Благодаря программе осуществляется складывание и раскрытие зеркал. Также здесь можно настроить альтернативный режим работы аварийки и противотуманок. Она же контролирует процесс открытия и закрытия окон, а также работу кондиционера. Здесь же корректируется чувствительность сигнализации.

Программа позволяет вывести на приборную панель данные о степени заряда аккумуляторной батареи. Также она контролирует работу дворников. В утилите можно провести корректировку режимов работы омывателей фар.

Все это делается путем введения специальных команд и перемещения файлов в установленные места. Программу можно скачать в свободном доступе на просторах интернета, однако скачивать ее без сопутствующего ПО не имеет смысла.

Инструкция

Преимущества

  • контролирует работу электронного блока управления;
  • обладает широкими функциональными возможностями;
  • удобно пользоваться;
  • легко разобраться в тонкостях работы;
  • позволяет проводить диагностику автомобиля.

Скачать

Ncs expert пригодится владельцам автомобилей марки BMW. Благодаря этой программе пользователи могут вносить изменение в программное обеспечение машины и делать ее работу более комфортной для себя.

Не так давно решил заморочиться с изучением вопроса самостоятельной кодировки и прошивки BMW. Поработав в NCS-Expert tool я понял что было бы не плохо если бы программа была на русском языке, но поискав в интернете я понял что таковой нет. Вот я и решил сделать доброе дело во благо себя и всех кто пользуется данной программой.

Хочу сразу сказать что я учил английский язык и в принципе могу на нем читать, но немецкий язык я вообще не понимаю, поэтому программу переводил с помощью переводчиков яндекс и гугл, если вы найдете ошибки и не правильный перевод прошу Вас не закидывать меня помидорами и писать что я безграмотный, а лучше просто напишите в комментарии данной записи в БЖ где я ошибся или напишите в ЛС.

Скачать последнюю версию можно >>>>>>>>>>>>>>ЗДЕСЬ<<<<<<<<<<<<<<<. Скачав программу не забывайте подписаться на Меня (ion27) и на Мою машину.

Процесс установки простой:
1. Перейти по указанной мной ссылке
2. Нажать кнопку СКАЧАТЬ
3. Запустить и установить скачанный файл (вирусов нет)))))
После у Вас на рабочем столе появится ярлык NCS-Expert tool Русская версия. Немецкая версия не куда не денется, а просто дополнительно появиться русская версия программы. Так же вы всегда можете удалить Русскую версию программы из меню программы и компоненты или через меню пуск.

Всем ровных дорого друзья!

Что это? NCS Expert программа для кодирования опций.

Начнем с того, как установить. Для удобства работы русифицируем меню NCS, для этого нам надо скопировать файлик NCSEXPER.TXT в папку C:NCSEXPERCFGDAT

Запускаем программу и видим основное окно

попадаем в меню выбора профиля

профили MANUAL и CAR KEY MEMORY я сделал в ручную, в оригинале этих профилей не будет, сейчас повторим процесс создания профилей руками нажимаем «File» — «Load Profil» загружаем стандартный профиль «Expertmode» дальше нажимаем «File» — «Edit Profil»

ставим крестики во всех ячейках и нажимаем ок

нажимаем на кнопку «Информация о профиле» называем наш профиль по новому. Теперь надо проверить все ли мы правильно сделали. Нажимаем кнопку «Проверка на корректность», если все в порядке — выскочит окно «профиль корректен». Нажимаем ОК.

Все что вы делаете, вы делаете на свой страх и риск! Вы и только вы несете ответственность за свои действия. Все, что я пишу, – это мое личное мнение.

В интернете уже есть много информации по этому поводу. Но везде возникали проблемы и собирать информацию приходилось из 5-10 источников. Я хочу описать все в одном месте и дополнить описанием «подводных камней».

В двух крупных ТЦ мне отказали в активации опции. Цена за активацию порядка 3000р, если еще и сконфигурировать, то за каждое хочу 500р. Это при том что есть официальная инструкция с указанием необходимого ПО, сканера и описанием куда кликнуть мышкой. Было принято решение сделать самому, был приобретен провод и ПО. Полистав интернет я для себя понял что в случае неудачи, выход ЭБУ из строя маловероятен и перепрошивкой все можно поправить. Это только мое мнение!

Выбор большой, есть много разных проводов и ПО. От 300р на до бесконечности. Что выбрать ?

EML — Выводит показания Большого числа датчиков и способен сбросить ошибки. Цена копейки, в дороге пригодится.

BMW scanner — удобный и понятный интерфейс, выводит пробеги с разных блоков, все кодирование сводится к проставлению галочек. По в комплекте. Цены, в зависимости от версий, от 1500р на Ebay.

BMW INPA K+DCAN OBD (USB) — может все, работает с дилерским ПО. По в комплекте. Цены от 2000р на Ebay

1. ELM327 WiFi. Самый бюджетный вариант. Если достаточно читать двигатель и то не весь, только по OBDII — то достаточно ELM327. Знаю около десятка варианта исполнения адаптера. Самый удачный в маленьком корпусе с кнопкой отключения питания — высота его около 2 см из диагностическог разъема.

1а. iOBD2 от XTools (важно не спутать с подделкой на него — iOBD). Чуть дороже варианта 1. Функционал похож, но качество исполнения устойств лучше и есть родная бесплатная руссифицированная очень хорошая программа под него в AppStore iOBD2.

2. iOBD2 BMW от XTools. Внешне адаптер аналогичен варианту 1а, по функионалу он же + диагностика по заводским протоколам других систем BMW. Статистики по нему мало. Продукт очень свежий, но интересный. По сути активировать его стало можно только с августа. Сегодня проверял на е39 — большинство систем взял, читает и сбрасывает ошибки, показывает реальные данные по авто.

3. iDiag от Launch (есть вариант как для IOS, так и для Android). Сканирует все системы. Нет рюшечек в виде красивых цветных шкал и прочего, но как диагностический прибор самый серьезный из рассмотренных. Поскольку выпускается известным и крупным производителем диагностического оборудования и по сути аналог Launch X431 Diagun или Master для простых пользвателей. Выходят постоянные обновления, есть русский язык. Как дополнительный бонус можно AppStore купить софт для нескольких марок автомобилей (например если в семье есть BMW Mersedes и Rover, то можно купить ПО для этих трех марок).

Все эти адаптеры имеют право на жизнь — это зависит что хочет получить человек от девайса и сколько денег на это он считает приемлимым потратить.

Зачем нам просто и быстро ? Нужно много и интересно ). Выбор пал на BMW INPA K+DCAN OBD (USB).

Почитав описание в интернете, понял что качество разное. Заказ из Китая отпал, хотелось в случае проблем изливать свои проблемы в конкретные уши. Как устанавливать кучу хитрого ПО непонятно, необходим человек который просветит тебя на этом пути и он должен быть продавцом. Выбор пал на интернет-магазины с гарантией, инструкциями в комплекте и отзывами в которых магазин оказал помощь нуждающимся.

Берем ноут и начинам ставить все по инструкциям. На удивление все соответствовало инструкции и закончилось без проблем. Идем к машине и тут начинаются залежи «подводных камней.»

ПО видит кабель, но не видит машину. Проверил описание товара в магазине. Все верно, нужный кузов имеется.

Почитав интернет, понял что разъем надо дорабатывать. Описание было туманным. Рисковать не стал. Звонок в службу спасения интернет-магазина. Описание симптомов и диагноз получен. Нужно было замкнуть 7-8 контакты. Информация в интернете подтвердилась и стало немного спокойней. Продавец не уточнил год машины и продал стандартный провод. Для подключения X3 от 2007 года, замыкать ничего не надо. Мне было предложено приехать и поменять провод. «Универсальность!», — подумал я и сделал все сам, не разбирая разъема.

Замыкать в машине мне показалось неправильным и я замкнул штырьки на проводе. Отмерил расстояние между штырьками, нашел похожий предмет и сделал, вокруг него, медное колечко из тонкой жилки толстого многожильного провода. Колечек пришлось сделать несколько, что бы они с маленьким натягом наделись на 2 штырька.

Ура! все работает.

Перед работай прочитайте все предупреждения на диске. Нельзя заводить и глушить машину с подсоединенным кабелем, нельзя вынимать кабель при включенном зажигании и в момент передачи данных.

Необходимо правильно настроить профиля.

Там же есть готовые профиля. Но профиль MANUAL надо отредактировать. В профиле поставить брать данные из CVT, а не из файла. Иначе будет ругаться при записи данных. В каталоге .NCSEXPERWORK должен быть файл FSW_PSW.MAN иначе при нажатии F6 программа будет ругаться на этот файл. Для этого создадим пустой файл TXT и переименуем в FSW_PSW.MAN.

Для хорошего результата надо понять как работает механизм, а уж потом запускать ручки. Данное понимание ко мне пришло после того как я закончил работы.

В ЭБУ есть конфигурация которую считывает NCS Expert и записывает в файл FSW_PSW.TRC Он открывается блокнотом и представляет собой список параметров и значением вклвыкл (На немецком языке).

Downloads

NCS/INPA Download:

Access to the direct download of NCS-Expert/ INPA and bonus coding files can be found here

Full .PDF Installation Walkthrough Guide We have created a very detailed walkthrough guide on how to install, configure and get NCS-Expert running can be found here (Windows 7) and here (Windows 10)

SP-DATEN (V68 2022 Version – Module Firmware/Coding updates)

These files are very useful if you would like to update your cars modules to the latest firmware/coding using BMW Standard tools

For the latest on your model, please refer to the update matrix here

  • BMW E65 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E53 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E46 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E52 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E39 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E38 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E36 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E70 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E83 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E85 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E60 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW E81, E82, E84, E87, E88, E89, E90, E91, E92, E93 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW MINI R50 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW MINI R56 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F001 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F010 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F020 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F025 – SP-DATEN Update files – here
  • BMW F056 – SP-DATEN Update files – here

INPA — NCS Expert(кодирование) создание профилей.

Что это? NCS Expert программа для кодирования опций.

Начнем с того, как установить. Для удобства работы русифицируем меню NCS, для этого нам надо скопировать файлик NCSEXPER.TXT в папку C:NCSEXPERCFGDAT

Запускаем программу и видим основное окно

для начала работы надо выбрать профиль, нажимаем «File» — «Load Profil»

попадаем в меню выбора профиля

профили MANUAL и CAR KEY MEMORY я сделал в ручную, в оригинале этих профилей не будет, сейчас повторим процесс создания профилей руками нажимаем «File» — «Load Profil» загружаем стандартный профиль «Expertmode» дальше нажимаем «File» — «Edit Profil»

появляется окно запроса пароля для редактирования профиля. Пароль вы не найдете в папках программы, можете не искать. Просто запомните его — REPXET.

если пароль правильный откроется новое окно

мы создаем 2 профиля, для работы с памятью ключа и машины и для кодирования блоков. Никто не запрещает сделать один профиль содержащий в себе обе функции. Создадим профиль для работы с CKM( car — key — memory), нажимаем соответствующую кнопку

ставим крестики во всех ячейках и нажимаем ок

нажимаем на кнопку «Информация о профиле» называем наш профиль по новому. Теперь надо проверить все ли мы правильно сделали. Нажимаем кнопку «Проверка на корректность», если все в порядке — выскочит окно «профиль корректен». Нажимаем ОК.

Выходим в главное меню, нажав ОК. Сохраняем свой новый профиль выбрав в «File» — «Save Profil as» Профиль CAR KEY MEMORY

готов. Создаем профиль
MANUAL.
Снова заходим в редактор профиля. Нажимаем кнопку «FSW/PSW»

Источник

Description

With this package will have access to a bunch of useful files connected with NCS-Expect, INCLUDING the NCS expert program and INPA.

Versions:

As a bonus this also includes some base coding files for the modules with this version of INPA/NCS

Windows operating systems only both Windows 10 and Windows 7 supported (both 32bit and 64bit supported)

We recommend buying this along side the full screenshot installation guide:

This package is suitable for the following cars with the right cables/connections to OBD

  • BMW 1 Series E81, E82, E87 & E88
  • BMW 3 Series E36, E46, E83, E90, E91, E92 & E93
  • BMW 5 Series E39, E60 & E61
  • BMW 6 Series E63, E64
  • BMW 7 Series E38, E65 & E66
  • BMW 8 Series E52
  • BMW X5 Series E53 & E83
  • BMW Z Models E85 & E52
  • BMW Mini R50, R52, R53, R55 & R56
  • Rolls Royce RR1

After order please check email for download links, dont forget to check spam folder just in case

AutoSoftos.com Литература по ремонту автомобилей, Програмы для диагностики авто

Всегда свежий софт и автомобильная литература

  • Доллар — 64.64
  • Евро — 71.70
  • Разместил: klays067;
  • Прочитано: 18 613;
  • Дата: 12-03-2016, 01:45;

Описание: Софт для диагностики и кодирования BMW 1 серии: E81/E82/E87/E88 3 серии: E46/E90/E91/E92/E93 5 серии: E39/E60/E61 6 серии: E63/E64 7 серии: E38/E65 X серии: X3-E83, X5-E53, X5-E70, X6-E71 Z серии : Z4-E85/E86, Z5-E52 : MINI-R50/R52/R53/R55/R56/R57

Доп. информация:

Работает стабильно K+D+can использовалась сборка от Feruma Созданы профили и файл man Обновлены базы по E65 Использовать на свой страх и риск. Программы предоставлены в ознакомительных целях

Год/Дата Выпуска: 2012 Версия: 5.00 Системные требования: От 10Гб свободного места на жестком диске; рекомендую VMware Workstation v 10.0.3 Windows 7 x64 Язык интерфейса: Английский + Русский Таблэтка: Не требуется

Кодирование опций E70 через NCS

Всем привет! У меня со всеми машинами сразу руки чешутся подрубиться компом и что-нить там поковырять. Благо сейчас неродные шнурки стоят не дорого. Итак по полезностям, которые мне были интересны: Делал через NCS Expert. По инструкции www.drive2.ru/b/1461257/ Только чтобы кодировалось, нужно выбрать на последней картинке CVT.
По самому процессу как что кодировать, делал по этой инструкции: www.drive2.ru/l/7160297/

— Закодировал складывание зеркал с пульта:

Блок FRM SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP aktive
— Чтобы кондер не включался при нажатии авто на климате.
Блок IHKA ABWAHL_AC_KEY_1 aktiv ABWAHL_AC_KEY_2 aktiv ABWAHL_AC_KEY_3 aktiv ABWAHL_AC_KEY_4 aktiv ABWAHL_AC_KEY_DEF aktiv ABWAHL_AC_KEY_WS aktiv
— Чтобы не пищало при непристегнутом ремне водителя и пассажира
Блок ABG SBR_BEIFAHRER_1 nicht_aktiv SBR_FAHRER_1 nicht_aktiv

Пока хотелось только это, подумаю может еще что-нибудь поменяю.

Saw this on M5Board and had to pass it along. It’s an extremely simplified self-installer with some minor instructions. Now you can get the software (BMW Coding tool, NCS Expert, INPA, etc) up and running extremely easily even on a Windows 10 machine compatible with X64!

The ONLY thing that users may need to do is reconfigure their COM port to be COM1 after the install, but a Readme file pops up after the install with simple instructions.

I take no credit for composing the package, just sharing it as I know this has been rather elusive on Windows 10 based OS.

The first zip is the executable package. Install away:
Zippyshare.com — EasyBMWTools.zip

The next is the fix to get BMW Coding Tool working, drop the file MSCOMCTL.OCX in the windowssystem32 folder (and SySWOW64 if you’re on 64bit Windows 10, then reboot): http://www34.zippyshare.com/v/rNEwRZz5/file.html

Replace desktop shortcut for BMW Coding tool with a new shortcut from the BMW Coding Tool directory on C: and it will work fine.

Enjoy!

Expert mode profiles for NCS:
http://www15.zippyshare.com/v/ssURKhZi/file.html

Simply paste the contents of the zip (PFL files) into NCS ExpertPFL

Like this post? Please share to your friends:
  • Ncs expert tool скачать windows 10 x64
  • Ncm network control model драйвер скачать windows 10
  • Ncbservice что это за служба windows 10
  • Ncalayer скачать бесплатно последняя версия для windows 10 64 bit
  • Ncalayer не запускается в windows 10