The windows are really dirty they for weeks

Recently we posted a lesson and challenging IELTS passive voice task: Here are the answerst on passive voice: 1. They should have given us this information ages ago. This information should have be…

8.1.14 Writing Task 1 - Passive Voice Answers

Recently we posted a lesson and challenging IELTS passive voice task:

http://oxbridge-english.com/2013/12/26/ielts-writing-task-1-grammar-passive-voice-exercise/

Here are the answerst on passive voice:

1. They should have given us this information ages ago.

This information should have been given to us ages ago.

2. Do you want someone to wake you up in the morning?

Do you want to be woken up in the morning?

3. I don’t like someone telling me what to do.

I don’t like being told what to do.

4. The windows are really dirty: no-one’s cleaned them for weeks.

The windows are really dirty: they haven’t been cleaned for weeks.

5. After the company made him redundant, he became very depressed.

After being made redundant, he became very depressed.

6. I would like them to have given me the chance to explain my point of view, but they weren’t interested.

I would like to have been given the chance to explain my point of view, but they weren’t interested.

7. I’m hoping they will choose me for the college football team.

I’m hoping I’ll be chosen for the college football team.

8. People believe that many more people will die of skin cancer over the next ten years.

It is believed that many more people will die of skin cancer over the next ten years.

9. If it hadn’t rained so much, we would have finished the job on time.

If it hadn’t rained so much, the job would have been finished on time.

10. We can’t take the car: the people at the garage are repairing it.

We can’t take the car: it is being repaired at the moment.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

The Present Simple Tense or the Present Continuous Tense

Практические упражнения по английскому языку на различие грамматических времен…

Tenses , tenses , and tenses

Раздаточный материал для  введения и закрепления Present Simple….

Проверочная рабоат по теме: «The Present Simple Tense-The Present Continuous Tense».

Проверочная рабоат по теме: «The Present Simple Tense-The Present Continuous Tense»….

Повторяем времена английского глагола: The Present Simple Tense и The Past Simple Tense

Уро-повторение для 7 класса. Основан на учебнике «Английский язык. Серия «Новый курс английского языка для российских школ»: 3 год обучения. 7 класс, О.В.Афанасьева, И.В.Михеева…

The Present Simple Tense versus The Present Progressive Tense

Презентация описывает образование двух грамматических времен, включает сигнальные слова, случаи употребления, глаголы состояний!…

Past Simple Tense и Present Perfect Tense

Простая таблица, которая поможет при изучении Настоящего Завершенного(Совершенного) времени в английском языке. В данной таблице указаны различия между прошедшим простым и настоящим завершенным времен…

Тест в 7 классе Past Simple или Past Continuous + Present Progressive Tense vs Past Progressive Tense

Past Simple или Past Continuous + Present Progressive Tense vs Past Progressive Tense Подборка упражнений для обучающихся 7 классов. Ссылка:https://drive.google.com/open?id=0B3ve7MTlc_N…

Автор: Мирошниченко Елена Анатольевна
Должность: учитель английского языка

Учебное заведение: МБОУ «СШ №5»
Населённый пункт: г. Новый Уренгой, ЯНАО
Наименование материала: методическая разработка
Тема: тест по теме «English Tenses»

Раздел: полное образование

English Tenses

1.

I … live in London.

a)

live b) lives c) am living

2.

We … the rule now.

a)

understand b) understands c) are understanding

3.

Look! A girl … something on the pavement.

a)

paints b) painting c) is painting

4.

Scott… the wallet yesterday, but luckily he found it.

a)

was losing b) lost c) was lost

5.

I… English for three years.

a)

have studied b) studied c) study

6.

When the police… the car…

a)

arrived; has gone b) arrived; had gone c) had arrived; went

7.

The living room … at the moment.

a)

Is decorated b) is decorating c) is being decorated

8.

The children … outside when the lesson began.

a)

walked b) were walking c) walk

9.

The office… at nine o’clock.

a)

have been opened b) was opened c) opened

10. He … not far from the terminal.

a)

Is living b) lives c) doesn’t live

11. The windows are really dirty: they … for weeks.

a)

haven’t been cleaned b) hasn’t been cleaned c) aren’t cleaned

12. Last Sunday I … the National Gallery.

a)

visited b) have visited c) did visit

13. By the time we … to an agreement.

a)

came b) had come c) have come

14. Sandy … lunch with Peter this afternoon.

a)

Have b) has c) is having

15. Two million books … to Russia every year.

a)

are sended b) are being sent c) are sent

16. They …this book soon.

a)

will have read b) will be reading c) will read

17. At the moment Chris … at university.

a) study b) studies c) is studying

18. I … the fence when I heard the crash.

a) painted b) was painting c) had painted

19. He … the new words by the examination.

a) will have learned b) has learned c) learned

20. The letters … before you come.

a) will sent b) will have been sent c) will be sent

1 a

2 a

3 c

4 b

5 a

6 b

7 c

8 b

9 b

10 b

11 a

12 a

13 b

14 c

15 c

16 c

17 c

18 b

19 a

20 b

Тема 2.3 Проблемы современной молодежи.
Цель: текущий контроль знаний студентов по теме «Проблемы современной молодежи».
После изучения темы студент должен

знать:

— лексические единицы по теме: adult, addiction, violence, tolerance, rebel, positive, subculture, individuality, equal, advantage, disadvantage, responsibility, treat, express, cause, behaviour, support, show off, opportunity, link, gradually, distinguish, belief, independence, upbringing, worry, deny, reject, blame, creative, encourage, obey, require;

— правила образования видовременных форм страдательного залога;

уметь:

— находить нужную информацию в тексте и готовить короткие сообщения по прочитанному;

— понимать английскую речь на слух, составлять диалоги с использованием изученных разговорных формул и лексических единиц;

— употреблять грамматические конструкции с пассивным залогом.
Содержание заданий:
1. Выполните упражнения по учебнику Голицынского Ю.Б. Сборник упражнений.-7-е изд.,-СПб: Каро, 2011, упр. 274,275 с.25-234.
2. Проспрягайте глагол to send (посылать, отправлять) в Present, Past, Future Simple Passive
3. Составьте утвердительные, вопросительные и отрицательные предложения She (to write) letters во всех временах действительного и страдательного залога в виде таблицы:

Active Voice Passive Voice
Present Simple She often writes | letters

She doesn’t often write | letters

Does she often write | letters?

She is often written | letters

She isn’t often written | letters

Is she often written | letters?

Past Simple
Future Simple
Present Progressive
Past Progressive
Present Perfect
Past Perfect
Future Perfect

4. Впишите недостающие формы:

Active Voice Passive Voice
Mother made the pie yesterday.

The teacher asks the questions.

The students answer them.

We have finished the work.

She has painted a portrait.

The boy broke the window.

The girl is interviewing the famous writer.

  1. The pie … yesterday.
  2. The questions … by the teaсher.
  3. … answered by … .
  4. The work … .
  5. … has been painted … her.
  6. The window … by the boy.

The famous writer … interviewed by the girl.

5. Перепишите предложения, употребив страдательный залог.

— His parents gave him a car. – A car ……………………………………..

— They told him the truth (правду). – He ………………………………….

— He showed me his books. – His books ……………………………………

— They build new houses every moth. – New houses…………………………

— They asked him some questions. – He ……………………………………

— She has typed all the letters. – All the letters ……………………………..

— The USA bought Alaska from Russia a in 1867. – Alaska ………………..
6. Допишите следующие разделительные вопросы:

— Physics, chemistry, mathematics are called sciences, ……………………..

— Milk is sold in pints and litres, ……………………………………………..

— Children are taught metric units in English schools, ……………………..?

— Eggs in England are sold by the dozen, ………………………………….?

— Such words are not used in every day English, …………………………?

— These workers are not paid by the hour, ……………………………..….?

— The word “physics” is derived from the Greek word meaning “nature”,…?
7. Прочитать, перевести диалог о проблемах молодежи, из методических указаний по выполнению практических занятий (авт./сост.Кручинина О.А., ПТК НовГУ. 2012.-215с., с.25), воспроизведите его.
8. Подготовить и защитить проект по выбранной теме.
9. Выполните грамматический тест по теме: Страдательный залог
Цель создания теста: проверка качества усвоения студентами пройденного материала по теме: Страдательный залог.
Количество заданий: 12.

Тип задания: задания закрытой формы.

Рекомендуемое время выполнения теста: 24 минуты.

Ориентировочное время выполнения одного задания: 2 минуты.

За правильный ответ студент получает 1 балл.

За неправильный или неуказанный ответ – 0 баллов
Вариант I
Выберите и впишите правильный ответ

  1. Look The bridge…

a) is being repaired; b) is repaired; c) has been repaired;

  1. The letter and the parcel,…tomorrow.

a) will be post; b) will have been posted; c) will be posted;

  1. Yesterday we …to the restaurant by Tom Jenkins.

a) are invited; b) were invited; c.) will be invited;

  1. The house…every year

a) is being painted; b) had painted; c) is painted;

  1. Your car…to London next Monday.

a) is being driven; b) will be driven; c) was driven;

  1. All the letters…yesterday.

a) have been posted; b) are posted; c) were posted;

  1. The salad… already …

a) was … made; b) has … been made; c) have … been made;

  1. In India the right hand … for eating.

a) is being used; b) uses; c) is used;

  1. The water level … every week.

a) is check; b) is checked; c) was being checked;

  1. This film … by about thirty million people now.

a) is being watched; b) is watched; c) will be watched;

  1. The windows are really dirty: they … for weeks.

a) hasn’t been cleaned; b) aren’t cleaned; c) haven’t been cleaned;

  1. Great Britain … from Europe by the English.

a) is separated; b)separated; c)is separating;
Вариант II
Выберите и впишите правильный ответ

  1. Mr. Brown … at the moment.

a) is interviewed; b) was interviewed; c) is being interviewed;

  1. The newspaper … to Scotland by train.

a) is sended; b) is sent; c) was sent;

  1. I hope I … for the college football team.

a) am chosen; b) was chosen; c) will be chosen;

  1. The rooms … every day.

a) are cleaned; b) are being cleaned; c) clean;

  1. I don’t like … to do.

a) being telled; b) be told; c) being told;

  1. My car … last night.

a) damaged; b) was damaged; c) has been damaged;

  1. This computer … to several countries.

a) is exported; b) exported; c) is being exported;

  1. Cheese … from milk.

a) was made; b) has been made; c) is made;

  1. The book … yet.

a) wasn’t discussed; b) hasn’t been discussed; c) haven’t been discussed;

  1. A very unusual question … at the last conference.

a) was asked; b) has been asked; c) was been asked;

  1. The living – room … at the moment.

a) is decorating; b) is decorated; c) is being decorated;

  1. One of our windows … by the wind last night.

a) was broken; b) were broken; c) is broken.
Ответы к тестам

Номер вопроса 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Вариант I a c b a b c b c b a c a
Вариант II a b c a b a a c b a c a

Таблица перевода результата выполнения тестов в пятибалльную систему

Количество

заданий

в тесте

Количество правильно выполненных заданий в соответствии с пятибалльной системой
0 1 2 3 4 5
12 0 1-2 3-5 6-8 9-10 11-12

Тема 2.4 Система образования в России, Великобритании и США.

Цель: текущий контроль знаний студентов по теме «Система образования в России, Великобритании и США»
После изучения темы студент должен

знать:

лексические единицы по теме: to require,quality,

Ability, to possess, creative, challenge, responsible, skills, essential, logical, reasoning, to cause, to deal with, hard-working;

— способы образования имен существительных, прилагательных.

уметь:

образовывать существительные с помощью изученных суффиксов и приставок;

— находить нужную информацию в тексте и готовить короткие сообщения по прочитанному;

— понимать английскую речь на слух, составлять диалоги с использованием изученных разговорных формул и лексических единиц.
Содержание заданий:

  1. Составьте новые слова с помощью изученных суффиксов и приставок:

er/or, — ist, — ness, — tion, — hood, — dom, — ship, — ment etc.

  1. Выполните упражнения по составлению прилагательных с помощью изученных суффиксов и приставок:

un-, in-, im-, dis-, ir-, -ous, -al, -ful, -able, -ic, -ish, -ly.

3. Прочитайте и переведите тексты о системе образования в России, Великобритании и США, из методических указаний по выполнению практических занятий (авт./сост.Кручинина О.А., ПТК НовГУ. 2012.-215с., с.26-30).

4. Ответьте на вопросы после текста о выборе профессии, из методических указаний по выполнению практических занятий (авт./сост.Кручинина О.А., ПТК НовГУ. 2012.-215с., с.31).

Тема 2.5 Портреты стран изучаемого языка.

Цель: текущий контроль знаний студентов по теме «Портреты стран изучаемого языка».
После изучения темы студент должен

знать:

лексические единицы по теме: to be situated, to consist, total area, kilometer, respectively, to include, to mean, to separate, to wash, surface, to vary, mountainous, valley, vast, plain, deep, to influence, climate, mild, the whole year round, population, urban, producer;

— правила преобразования предложений из прямой речи в косвенную;

— правило согласования времен и случаи его употребления.

уметь:

— переводить предложения из прямой речи в косвенную;

— читать и переводить текст с изученной лексикой;

— использовать правило согласования времен в устной и письменной речи.
Содержание заданий:
1. Выполните словарный диктант по теме: «Портреты стран изучаемого языка»
2. Прочитайте и переведите тексты по теме: «Портреты стран изучаемого языка» из методических указаний по выполнению практических занятий (авт./сост.Кручинина О.А., ПТК НовГУ. 2012.-215с., с.32-39), ответьте на вопросы после текстов.
3. Переведите данные предложения из прямой речи в косвенную, употребляя глаголы say, tell, ask в Present Simple.

a)

— Father (to his son): Pass me the sugar, please.

— Ann (to her mother): Has Father booked the tickets?

— Steve (to his elder brother): I shall go to the library.

— Kate (to her friend): Do you like my new dress?

— Richard (to his younger brother): Please don’t leave the door open.

— Mr. Green (to his friend): Where are you going for your holidays?

— Mrs. Brooks (to her husband): I have left my umbrella at home.

— Teacher (to her pupils): Who is absent?

b)

— Rose: I hope I shall be back in an hour.

— Old man (to Jack): Will you show me the way to the post-office, please?

— Lucy: What are you looking for, Granny?

— Henry (to Joe): Did your team win or lose the game?

— Mary (to John): Who is the swimming champion?

— Alice: I like to pick flowers in the forest.

— Jim (to his friend): Where have you decided to go, to the skating-rink or to the gymnasium?

4. Переведите повелительные предложения в косвенную речь:
— “Be ready to answer these questions”, -said the teacher to us.

— “Switch off the light, please”, said granny to Ann.

— “Don’t eat too much sweets”, said Tom’s mother to him.

— “Bring me a glass of juice, please”, Kate said to the waiter.
5. Переведите следующие повествовательные предложения в косвенную речь:
— Mike said: “I spoke to Mr.Green this morning”.

— She said: “I am sure he will come in time”.

— The secretary said to me: “The delegation arrived in Moscow yesterday”.

— The teacher said: “The earth moves round the sun”.
6. Переведите следующие вопросительные предложения в косвенную речь:
— I said to them: “How long are you doing to stay there?”

— Ann said to Pete: “When did you leave New York?”

— Tom asked his sister: “Will you stay at home?”

— He said to me: “Do you often go to see your friends?”
7. Найдите ошибку в данных предложениях и исправьте её:
— They asked him who he wants.

— He said he thought it is rather silly idea end he was not going to take part in it.

— We were told that our parents will be coming back on Saturday.

— Ann asked me if I knew where was Kate living.

. Fill the gaps with the correct tenses (active or passive voice).In the year 122 AD, the Roman Emperor Hadrian (visit) his provinces in Britain.On his visit, the Roman soldiers (tell) him that Pictish tribes from Britain’s north (attack) them.So Hadrian (give) the order to build a protective wall across one of the narrowest parts of the country. After 6 years of hard work, the Wall (finish) in 128. It (be) 117 kilometres long and about 4 metres high.The Wall (guard) by 15,000 Roman soldiers. Every 8 kilometres there (be) a large fort in which up to 1,000 soldiers (find) shelter. The soldiers (watch) over the frontier to the north and (check) the people who (want) to enter or leave Roman Britain. In order to pass through the Wall, people (must go) to one of the small forts that (serve) as gateways. Those forts (call) milecastles because the distance from one fort to another (be) one Roman mile (about 1,500 metres). Between the milecastles there (be) two turrets from which the soldiers (guard) the Wall. If the Wall (attack) by enemies, the soldiers at the turrets (run) to the nearest milecastle for help or (light) a fire that (can / see) by the soldiers in the milecastle. In 383 Hadrian’s Wall (abandon) Today Hadrian’s Wall (be) the most popular tourist attraction in northern England. In 1987, it (become) a UNESCO World Heritage Site.
4. Open the brackets using the appropriate passive forms.1. The Tower of London formerly (use) as a prison.2. Progress (make) every day in the world of science.3. He saw that the table (push) into the corner.4. Empty bottles must (throw away), the sooner the better.5. Photographs (take) after the ceremony.6. I never (speak to) like that before.7. Ann (show) how to bath a baby by her elder sister.8.A big battle (fight) here 200 years ago.9. These books must not (take) away from the reading-room. 10. Milk (use) for making butter and cheese.I1. In some countries women still (deny) the right to vote.12. My uncle recently (make) a captain.13. She fell into the water because she (push).14. We (suppose) to take your remark seriously?15. They say she (interview) for the job tomorrow.16. The newspaper (deliver) before I got up this morning.17. Milk can (buy) at the shop on the corner.18. We (tell) there (be) a private bathroom for every room.19. Next week we (tell) who will be in charge of the depart¬ment.20. I phoned the police when I found out that my passport (steed).21. A new plug for the television must (buy).22 Smoking (not/allow) in this part of the building.23 I (tell) that fifty people (invite) to the reception. 24′ The National Gallery (restore) at the moment.25 During the Gulf War many oil wells in Kuwait (damage). 26 He (arrest) by a security guide, who later admitted he had made a mistake. 27 When I entered the room Richard still (examine).28. I wonder who else is going (to invite).29. Oranges usually (treat) with wax and then (store) in large boxes.30. We can’t take the car yet: it still (repair).31. The windows are really dirty: they (not/clean) for years,32. Do you need (wake) up in the morning?33. The local cinema (close down) three years ago.34. Very few typewriters (sell) these days.5. Bernard and Francis Bashet(be) brothers. They (live) in Paris and (work) with new sounds and shapes for making music. But they always (not/do) this, though; for a long time Bernard (manage) a factory and Francis (run) a business in Argentina. Then about 30 years ago they (take) their savings and (begin) the work they (do) now. First they (learn) about how classical musical instruments (make).And since that time they (begin) inventing their own musical instruments. Now their lives (be) quite varied. They still (invent) new instruments; but Bernard recently (start) working with child¬ren as well. He (help) them to discover music without having to read written notes. He and Francis sometimes (travel) too giving concerts on their instruments or setting up exhibitions. Bernard’s main complaint?The telephone. ‘When an artist (work) ‘, he said, ‘and he (have) to run to the telephone, something(break) inside. I (agree) with the sculptor who once (say) that freedom for an artist (mean) having a secretary’. 6. It (rain) when we (arrive) at the coast but by midday the rain (stop).’We (think) the rain (last) all day and we (be) very glad it (not/do) because we (want) to do swimming. We (find) a cafe where we (offer) a nice meal. By the time we (finish) lunch the sun (come) out and the temperature (rise) to 30 degrees. We all (run) down to the beach and after we (change) into our swimming things we (dive) in the sea. 7.1 remember going on holiday abroad for the first time. I just (leave) school. I (study) very hard for my final exams. And I (feel) that I (need) a holiday. A friend of mine (want) to come as well so we (look) at some brochures from the travel agent’s. We (read) for about an hour when my friend (find} the perfect holiday — two weeks in Hawaii. We (be) very excited about it. Finally the day of our holiday (arrive). We just (leave) the house when the phone (ring). I (run) back into the house, but the phone (stop) by the time I (reach) it. When we (arrive) at the airport we (learn) that our flight (delay) for six hours. We (get) up very early and rushed to the airport, all for nothing. 8. As soon as little Michelle (take) to hospital her ankle (X-ray) and the X-ray plates (give) to the doctor. He (exami¬ne) her ankle thoroughly and (decide) that it (have) to be put in plaster at once. Although her ankle (be) painful, she (not/cry) and everybody (say) how brave the girl (be). Now Michelle’s ankle gradually (get) better and the doctor just (tell) her mother that he (be) able to take off the plaster next Monday. Then she (send) home if everything (be) all right. 9. One morning last week I (realize) that my bike (steal) from my garden. I (phone) the police and two officers (come) to my house the next day. I (ask) if I (see) or (hear) anything. I (tell) them I (be) out that evening, and (not/notice) anything suspicious when I (return) home. Before the policemen (leave) they (tell) me that I (inform) as soon as the bike (find).However, there (be) a happy ending to this story. In the evening I (phone) by a friend of mine. «By the way,» she (say), «if you (need) your bike, I (bring) it back this afternoon. I (borrow) it a couple of days ago.»

0/5000

Результаты (русский) 1: [копия]

Скопировано!

. Заполните пробелы с правильного глагола (активный или пассивный голос). В году 122 AD, римского императора Адриана (посещение) его провинции Britain.On, его визит, Римские солдаты (сказать), ему что Пиктский племен с севера в Великобритании (атаки) им. Так Адриана (дают) приказ построить защитную стену через один из узких частей страны. После 6 лет напряженной работы, стены (отделка) 128. Он (быть) 117 км длиной и около 4 метров высоких. Стены (охранник) 15 000 римских солдат. Каждый 8 километров там (быть) большой Форт в котором до 1000 солдат (найти) жилья. Солдаты (Смотреть) через границу на севере и (проверить) люди которые (хочу) въехать или выехать Римской Британии. Для того, чтобы пройти через стены, люди (должны идти), один из малых фортов что (служить) шлюзы. Эти форты (вызов) milecastles потому, что расстояние от одного Форт в другой (быть) один роман км (около 1500 метров). Между milecastles (быть) там две башенки от которых солдаты (охранник) стены. Если стены (нападение) врагов, солдаты на турели (запустить) до ближайшего milecastle для помочь или огня (свет), (могут / см) солдатами в milecastle. В стене 383 Адриана стены (отказаться) сегодня Адриана (быть) самой популярной достопримечательностью в Северной Англии. В 1987 году, он (стал) в список Всемирного наследия ЮНЕСКО.4. Раскройте скобки, используя соответствующие пассивной forms.1. Лондонский Тауэр ранее (использование) как prison.2. Прогресс (make) каждый день в мире science.3. Он увидел, что таблицы (push) в corner.4. Пустые бутылки, должны (выбросить), тем быстрее better.5. Фотографии (принять) после ceremony.6. Я никогда не (говорить), как это before.7. Энн (Показать) как для ванны ребенка, ее старший sister.8.A большой бой (бой) здесь 200 лет ago.9. Эти книги не должны (забрать)-читальня. 10. молоко (использование) для приготовления сливочного масла и сыра. I1. В некоторых странах женщины по-прежнему право на vote.12 (запретить). Мой дядя недавно (make) captain.13. Она упала в воду, потому что она (push). 14. Мы (допустим) серьезно ваше замечание? 15. Они говорят, она (интервью) для задания tomorrow.16. Газета (доставки), прежде чем я получил эту morning.17. Молоко можно (купить) в магазине на corner.18. Мы (сказать) там (быть) ванной комнатой для каждого room.19. На следующей неделе мы (сказать), который будет отвечать за depart¬ment.20. Я позвонил полиции, когда я узнал, что мой паспорт (конь). 21. Новый плагин для телевидения, должны (купить).22 Курение (не/позволяют) в этой части building.23 я (сказать), что пятьдесят человек (приглашение) на прием. 24′ Национальная галерея (восстановить) на moment.25 во время войны в Персидском заливе многие нефтяные скважины в Кувейте (повреждения). 26 он (арест), руководство по безопасности, который позже признался, что он сделал ошибку. 27 когда я вошел в комнату, Ричард еще (изучить). 28. Интересно, кто собирается (пригласить). 29. Апельсины обычно (лечить) с воском и затем (магазин) в больших boxes.30. Мы не можем взять автомобиль еще: она по-прежнему (ремонт). 31. Windows действительно грязные: они (не/чистый) лет, 32. Вам нужен (звонок) вверх в утре? 33. Местное кино (закрыть) три года ago.34. Очень немногие машинок (продать) эти days.5. Bernard и Francis Bashet(be) братьев. Они (живой) в Париже и (работы) с новыми звуками и формы для создания музыки. Но они всегда (не / do) это, хотя; долгое время Bernard (управление) фабрика и Francis (запуск) бизнес в Аргентине. Затем около 30 лет назад они (принять) свои сбережения и (начать) работу они (ДУ) теперь. Первый они (узнать) о как классических музыкальных инструментов (сделать). И с тех пор они (начать) изобретать свои собственные музыкальные инструменты. Теперь их жизни (быть) весьма разнообразны. Они до сих пор (изобрел) новых инструментов; но недавно Bernard (старт) работает с child¬ren также. Он (Справка) их открыть музыку без необходимости читать записки. Он и Francis иногда (путешествия) слишком давая концерты на своих инструментах или Настройка выставки. Bernard основная жалоба? По телефону. «Когда художник (работа)», он сказал, ‘ и он (у) для запуска на телефон, something(break) внутри. (Согласен) с скульптор кто однажды (скажем) что свобода для художника (среднее), имея секретарь ‘. 6. ИТ (дождь) когда мы (прибыли) на побережье, но к полудню дождь (стоп).» Мы (думаю) дождь (последний) всех день и мы (быть) очень рад, что это (не / do) потому, что мы (хотите) сделать плавательный. Мы (найти) кафе где мы (предложение) приятного аппетита. К тому времени мы (отделка) обед солнце (прийти) и температуру (подъем) до 30 градусов. Мы все (run) на пляж и после того как мы (изменить) в нашем плавательный вещи мы (погружение) в море. 7.1 помню собирается в отпуск за границей в первый раз. Я просто (отпуск) школы. I (исследование) очень трудно для моей выпускные экзамены. И я (ощущение) что (нужно) праздник. Мой друг (хотите) прийти а так мы (вид) на некоторые брошюры от агента бюро путешествий. Мы (чтение) для около часа когда мой друг (найти} идеальный отдых — две недели в Гавайи. Мы (быть) очень беспокоится о ней. Наконец в день нашего праздника (прибытие). Мы просто (отпуск) дом когда телефон (кольцо). Я (запустить) обратно в дом, но телефон (стоп) к тому времени я (reach) он. Когда мы (прибыли) в аэропорту мы (узнать), наш рейс (задержка) за шесть часов. Мы (http get) вверх очень рано и бросился в аэропорт, все для ничего. 8. как только мало Мишель (принять) в больницу ее лодыжки (рентген) и рентгеновского плиты (дают) к врачу. Он (exami¬ne) лодыжке тщательно и (решить), что (есть) положить в штукатурке сразу. Хотя ее лодыжки (быть) болезненные, она (не/Крик) и все (скажем) как храбрая девушка, (быть). Теперь Мишель лодыжки постепенно (получить) лучше и доктор просто (сказать), ее мать что он (быть) возможность снимать гипс в следующий понедельник. Затем она (отправить) дома, если все (быть) все правильно. 9. однажды утром на прошлой неделе я (понимаю) что мой велосипед (украсть) из моего сада. Я (телефон) полиции и двух офицеров (прийти) в мой дом следующий день. Я (спросить) если я (см.) или (слышать). Я (скажите) I (), что вечером и (не/уведомление) все подозрительным когда я (возврат) дома. Прежде чем полицейские (отпуск) они (скажите) (информирую) как можно скорее, как велосипед (найти). Однако там (быть) счастливый конец этой истории. Вечером я (телефон), один из моих друзей. «Кстати,» она (скажем), «если требуется ваш велосипед, я (принести) его обратно сегодня днем. Я (заимствования) это несколько дней назад.»

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 2:[копия]

Скопировано!

, Заполните пробелы с правильными времен (активный или пассивный голос) .В года 122 нашей эры, римский император Адриан (визит) его провинций в Britain.On его визит, римские солдаты (сказать), ему, что пиктские племена с севера Великобритании ( атака) them.So Адриан (дать) порядок, чтобы построить защитную стену по одной из самых узких частях страны. После 6 лет напряженной работы, стена (отделка) в 128. Это (будет) 117 км в длину и около 4 метров high.The стена (Guard) по 15000 римских солдат. Каждые 8 км есть (будет) большой форт, в котором до 1000 солдат (найти) убежище. Солдаты (Смотреть) за границу на севере и (проверки) людей, которые (хотят), чтобы войти или выйти Римской Британии. Для того, чтобы пройти через стены, люди (должен пойти) в одном из небольших фортов, что (служат), как шлюзы. Эти форты (вызов) milecastles, потому что расстояние от одного форта на другой (быть) одной римской мили (около 1500 метров). Между milecastles там (быть) два башенками, из которых солдаты (охранник) в стену. Если стены (атаки) врагами, солдаты на башнях (Run) в ближайший milecastle за помощью или (легкой) пожара, (может / см) по солдатам в milecastle. В 383 Стена Адриана (отказаться) Сегодня Уолл Адриана (быть) наиболее популярных туристических центров в северной Англии. В 1987 году он (стал) Всемирного наследия ЮНЕСКО.
4. Откройте скобки, используя соответствующий пассивный forms.1. Лондонский Тауэр ранее (использование) в prison.2. Прогресс (марка) каждый день в мире science.3. Он увидел, что стол (толчок) в corner.4. Пустые бутылки должны (выбросить), тем быстрее better.5. Фотографии (принять) после ceremony.6. Я никогда (не говорить), как этого before.7. Энн (показать), как купать ребенка от своей старшей sister.8.A большой битвы (бой) здесь 200 лет ago.9. Эти книги не должны (взять) от читальном зале. 10. Молоко (использование) для принятия масло и cheese.I1. В некоторых странах женщины по-прежнему (отрицать) право vote.12. Недавно мой дядя (сделать) в captain.13. Она упала в воду, потому что она (Push) .14. Мы (предположим) принять ваше замечание всерьез? 15. Они говорят, что она (интервью) для tomorrow.16 работы. Газета (поставить), прежде чем я получил эту morning.17. Молоко может (купить) в магазине на corner.18. Мы (сказать) там (быть) ванная комната на каждые room.19. На следующей неделе мы (сказать), который будет отвечать на depart¬ment.20. Я позвонил в полицию, когда я узнал, что мой паспорт (конь) .21. Новый плагин для телевидения должен (купить) .22 Курение (не / разрешить) в этой части building.23 я (сказать), что пятьдесят человек (пригласить) на прием. 24 ‘Национальная галерея (восстановить) в moment.25 во время войны в Персидском заливе многих нефтяных скважин в Кувейте (повреждение). 26 Он (арест) по направляющей безопасности, который позже признался, что он сделал ошибку. 27 Когда я вошел в комнату Ричарда еще (проверить) .28. Интересно, кто-то собирается (пригласить) .29. Апельсины, как правило, (лечения) с воском и затем (магазин) в большой boxes.30. Мы не можем взять машину еще: это по-прежнему (ремонт) .31. Окна действительно грязный: они (не / чистоте) в течение многих лет, 32. Вам нужно (услуга) утром? 33. Местный кинотеатр (закрыть) три года ago.34. Очень немногие пишущие машинки (продавать) эти days.5. Бернард и Фрэнсис Bashet (быть) братья. Они (жить) в Париже и (работы) с новыми звуками и формами для создания музыки. Но они всегда (не / сделать), это, хотя, в течение длительного времени Бернард (управление) фабрика и Фрэнсис (пробег) бизнес в Аргентине. Затем около 30 лет назад они (взять) свои сбережения и (начать) работу, которую они (сделать) в настоящее время. Сначала они (учиться) о том, как классическая музыкальные инструменты (сделать) .И с этого времени они (начинают) изобретая свои собственные музыкальные инструменты. Теперь их жизнь (быть) весьма разнообразны. Они по-прежнему (изобретать) новые инструменты; но Бернард недавно (начать) работает с child¬ren также. Он (помощь) им обнаружить музыку без того, чтобы читать письменные заметки. Он и Френсис иногда (путешествия) слишком давая концерты на своих инструментах или создание выставки. Основная жалоба Бернарда? Телефон. «Когда художник (работа)», сказал он, «и он (есть), чтобы запустить к телефону, что-то (перерыв) внутри. Я (согласна) со скульптором, который когда-то (скажем), что свобода для художника (средний), имеющего секретарь «. 6. (дождь), когда мы (приехать) на побережье, но к полудню дождь (стоп). «Мы (думаю) идет дождь (в прошлом) весь день и мы (быть) очень рада, что это (не / сделать), потому что мы (хочу), чтобы сделать плавание. Мы (находка) кафе, где мы (предложение) хороший еда. К тому времени, мы (отделка) обед солнце (впереди), и температура (повышение) до 30 градусов. Мы все (пробег) до пляжа и после того как мы (изменение) в наших плавательных вещей, которые мы (дайвинга) в море. 7.1 помнить, отправляясь на отдых за границу в первый раз. Я просто (отпуск) школа. Я (учебы) очень трудно для моих выпускных экзаменов. И я (чувствую), что я (потребность) праздник. Мой друг (хотят) прийти, как хорошо, так что мы (взгляд) в некоторых брошюрах от турагента. Мы (чтение) в течение приблизительно часа, когда мой друг (найти} идеальный отдых -. Две недели на Гавайях Мы (быть) очень взволнован Наконец день нашего праздника (приехать) Мы просто (отпуск) дом когда.. телефон (кольцо). Я (хода) обратно в дом, но телефон (остановка) на время I (REACH) это. Когда мы (приехать) в аэропорту мы (узнать), что наш рейс (задержка) в течение шести часов. Мы (получить) очень рано и бросился в аэропорт, все зря. 8. Как только немного Мишель (взять) в больницу лодыжку (X-лучей) и рентгеновские пластины (дать) к врачу . Он (exami¬ne) тщательно ее лодыжки и (решите), что (есть), чтобы положить в гипс сразу. Хотя ее лодыжки (быть) больно, она (не / крик), и все (скажем), как храбрый девушка (быть). Теперь лодыжки Мишель постепенно (получить) лучше, а врач только (сказать), ее мать, что он (быть) в состоянии снять гипс в следующий понедельник. Тогда она (передачу) дом, если все (быть) все в порядке. 9 . Однажды утром на прошлой неделе я (понимают), что мой велосипед (украсть) от моего сада. Я (телефон) полиция и два офицера (впереди) в моем доме на следующий день. Я (спросите), если я (см) или (слышать) что-нибудь. Я (сказать), их я (не), что вечером, и (не / уведомление) ничего подозрительного, когда я (Обратно) домой. Перед милиционеров (оставьте), они (сказать), мне, что я (сообщить), как только байк (найти) .Однако, есть (будет) счастливый конец этой истории. Вечером я (телефон) по моим другом. «Кстати», она (скажем), «если вы (потребность) ваш велосипед, я (принести) обратно во второй половине дня. Я (заимствовать) его пару дней назад. »

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 3:[копия]

Скопировано!

.заполнить пробелы с текста времена (активное или пассивное голосом). в этом году 122 AD, римского императора адриана (поездка) его провинций в великобритании. о его поездке, римские солдаты (скажи) ему, что пиктский племена из великобритании на севере (нападения). так, адриан (дал), чтобы строить защитной стены в одной из редких уголках страны.после 6 лет напряженной работы,стены (окончание) в 128.это (будет) 117 километров и около 4 метров. стены (охранник) на 15 000 римских солдат.каждые 8 километров (быть) большой форт, в котором до 1000 военнослужащих (нашел) жилья.солдаты (часы) за границу на север и (проверки), кто (хотите) вступить или оставить римская британия.для того, чтобы пройти через стены,люди (должны быть) одной из небольших крепостей, которые (выступать) в качестве шлюзов.эти крепости (звонок) milecastles потому, что расстояние от одного к другому (будет) — роман мили (около 1500 метров).между milecastles там (будет) две башни, с которых солдаты (охранник) стены.если стена (удар) врагов,солдаты на башни (Run) до ближайшего milecastle на помощь или (свет) огонь, который (см.) со стороны солдат в milecastle.в 383 стены адриана (оставить) сегодня стены адриана (будет) наиболее популярной туристической достопримечательностью в северной англии.в 1987 году он (станет) всемирного наследия юнеско.
4.откроем скобки с использованием надлежащих пассивные формы.лондонский тауэр, ранее (использования) в тюрьме. 2.прогресс (сделать), каждый день в мире науки.он увидел, что таблица (Push) в угол.пустые бутылки должны (выбрасывать), чем быстрее, тем лучше.фотографии (принятия) после церемонии.я никогда не (говорить), как раньше.энн (показать) как в бане ребенка ее старшая сестра. большая битва (сражаться) здесь 200 лет назад.эти книги не должны (принять) от читальный зал.10.молоко (использования) для того, чтобы масло и cheese.i1.в некоторых странах, женщины по — прежнему (не) право на vote.12.мой дядя недавно (марка) captain.13.она упала в воду, потому что она (Push); 14.мы (допустим) принять ваше замечание, серьезно?15.они говорят, что она (интервью) для работы tomorrow.16.газета (доставки) до того, как я получил это morning.17.молоко (купить) в магазине на corner.18.мы (скажи) не (будет), ванная комната для каждого room.19.на следующей неделе мы (скажи), который будет отвечать за этот выезд ¬ ment.20.я позвонил в полицию, когда я узнал, что мой паспорт (лошадь). 21.новый разъем для телевидения должны (купить) 22. курение (не / позволяют) в этой части здания.23 — я (говорить), что пятьдесят человек (приглашать) на приеме.24 «национальная галерея (восстановить) на moment.25 во время войны в заливе многие нефтяные скважины кувейта (ущерба).26 он (арест) в руководство по безопасности, который позже признался, что допустил ошибку.27 когда я вошла в комнату, ричард еще (изучение). 28.интересно, кто еще будет (пригласить). 29.апельсины, обычно (лечения) воском, а затем (магазин) в крупных boxes.30.мы не можем взять машину еще: она по — прежнему (ремонт). 31.не очень грязный: они (не / чистой) в течение многих лет, 32.тебе нужно (после), утром?33.местный кинотеатр (закрытия) три года ago.34.очень немногие пишущие машинки (продавать) в эти дни.бернард и фрэнсис bashet (будет) братьев.

переводится, пожалуйста, подождите..

merchecdo

wuolah/student/merchecdo
2663

English exercises Unit 1

EJ CORREGIDOS Inglés Instrumental II

1º Inglés Instrumental II

Grado en Estudios Ingleses

Facultad de Filosofía y Letras

Universidad de Cádiz

Causative form

I’ve finally decided to arrange for someone to pierce my nose  I’ve finally
decided to have/get my nose pierced

  • We should arrange for some to repair it. There’s a leak in the roof  We should
    have/get
    it repaired

  • What time is it? I’m afraid someone hasn’t repaired my watch yet  I’m afraid I
    haven’t had my watch repaired yet

-Someone is going to redecorate the kitchen for us next month  We’re going to
have
the kitchen redecorated next month

  • If I were you, I’d ask someone to fell hat tree. It shuts out all the light  If I were
    you, I’d have/get that tree felled

  • I’m having a bit of trouble with my eyes at the momento so someone’s going to
    test them next week  I’m going to have/get them tested next week

-I love massaging my shoulders  I love having my shoulders massaged

-The dentist hasn ́t checked my teeth this year  I haven’t had my teeth checked
this year

-The baby was crying because someone wa washing her hair  She was having
her hair washed

  • He looks much younger. I thing someone’s dyed his hair  I think he’s had his
    hair dyed

  • I don’t know if I’ve passed the course because the tutors haven’t marked all my
    work yet  I haven’t had all my work marked yet

  • That wasps’ nest is dangerous. You must ask someone to remove it  You must
    have/get it removed

Imperative & Let constructions

-You can’t step on the grass. Don’t step on the grass.
-We must revise some new words. Let’s revise some new words
-He should have a job. Let him have a job!

-We mustn’t stop now. Let us not stop now / Do not let us stop now!
-You must go to bed. Go to bed!
-You should get up early. Get up early!
-You mustn’t stand here. Do not stand here!
-She can have a drink. Let her have a drink!
-They must clean the carpet. Let them clean the carpet!
-We needn’t wait for him. Let us not wait for him / Do not let us wait for him!
-We must have a shower first. Let us have a shower first!
-You can’t park in this street. Do not park in this street!
-You must be here soon. Be here soon!
-They should taste this cake. Let them taste this cake!
-You are still standing! (sit down) Do sit down!
-Why should I tidy it? (do) You do it!
You or do?
-I don’t have my credit card. (pay) You pay!
-You needn’t be afraid of the exam. (try it) Do try it!
-I’m not going to inform her. (tell) You tell her!
-Why should I carry the luggage? (take it) You take it!
-Why don’t you want my money? (take it) Do take it!
-You are so noisy! (be silent) Do be silent!
Performative uses of modals
-Offer to open the door for a stranger. Shall I open the door for you?

-Ask someone to answer the pone for you. Would you answer the pone for me,
please?
-Invite a friend to go for a swim this morning. Would you like to go for a swim this
morning?
-Offer to make someone a sándwich. Shall I make you a sándwich?

-Request an appointment to see your bank manager, Ms Arnold. Could I make an
appointment to see Ms Arnold, please?

Give someone permission to use your phone. You can use your phone if you want
to
-Suggest going for a picnic this afternoon. Shall we go for a picnic this afternoon?

Causative form

I’ve finally decided to arrange for someone to pierce my nose  I’ve finally
decided to have/get my nose pierced

  • We should arrange for some to repair it. There’s a leak in the roof  We should
    have/get
    it repaired

  • What time is it? I’m afraid someone hasn’t repaired my watch yet  I’m afraid I
    haven’t had my watch repaired yet

-Someone is going to redecorate the kitchen for us next month  We’re going to
have
the kitchen redecorated next month

  • If I were you, I’d ask someone to fell hat tree. It shuts out all the light  If I were
    you, I’d have/get that tree felled

  • I’m having a bit of trouble with my eyes at the momento so someone’s going to
    test them next week  I’m going to have/get them tested next week

-I love massaging my shoulders  I love having my shoulders massaged

-The dentist hasn ́t checked my teeth this year  I haven’t had my teeth checked
this year

-The baby was crying because someone wa washing her hair  She was having
her hair washed

  • He looks much younger. I thing someone’s dyed his hair  I think he’s had his
    hair dyed

  • I don’t know if I’ve passed the course because the tutors haven’t marked all my
    work yet  I haven’t had all my work marked yet

  • That wasps’ nest is dangerous. You must ask someone to remove it  You must
    have/get it removed

Imperative & Let constructions

-You can’t step on the grass. Don’t step on the grass.
-We must revise some new words. Let’s revise some new words
-He should have a job. Let him have a job!

-We mustn’t stop now. Let us not stop now / Do not let us stop now!
-You must go to bed. Go to bed!
-You should get up early. Get up early!
-You mustn’t stand here. Do not stand here!
-She can have a drink. Let her have a drink!
-They must clean the carpet. Let them clean the carpet!
-We needn’t wait for him. Let us not wait for him / Do not let us wait for him!
-We must have a shower first. Let us have a shower first!
-You can’t park in this street. Do not park in this street!
-You must be here soon. Be here soon!
-They should taste this cake. Let them taste this cake!
-You are still standing! (sit down) Do sit down!
-Why should I tidy it? (do) You do it!
You or do?
-I don’t have my credit card. (pay) You pay!
-You needn’t be afraid of the exam. (try it) Do try it!
-I’m not going to inform her. (tell) You tell her!
-Why should I carry the luggage? (take it) You take it!
-Why don’t you want my money? (take it) Do take it!
-You are so noisy! (be silent) Do be silent!
Performative uses of modals
-Offer to open the door for a stranger. Shall I open the door for you?

-Ask someone to answer the pone for you. Would you answer the pone for me,
please?
-Invite a friend to go for a swim this morning. Would you like to go for a swim this
morning?
-Offer to make someone a sándwich. Shall I make you a sándwich?

-Request an appointment to see your bank manager, Ms Arnold. Could I make an
appointment to see Ms Arnold, please?

Give someone permission to use your phone. You can use your phone if you want
to
-Suggest going for a picnic this afternoon. Shall we go for a picnic this afternoon?

-These glasses could/might be Tim’s: they look a bit like this

-It can’t have rained/chan’t have been raining: the ground’s completely dry

-I might join the sports club in the summer but I haven’t decided yet

-What a terrible thing to have happened. You must have been terrified

-I told her you werre coming so she should/ought to be expecting you

  • They’ve just rung the bell so the children should/ought to be out of the classrooms
    in a minute

-That looks like Jack but it can’t be him. He went to live in Australia last year

  • I’ve got a stomachache this morning. I might have eaten too much last night or I
    might/could have

Deontic uses of modals

-We had to leave (leave) at 11 o’clock last night because the lat bus went at 11.

  • I don’t think you should/ought to offer (offer) to help him. You’ve got enough
    work to do yourself

-They don’t have to pay/needn’t pay (not pay) to stay in a hotel. They can stay with
us

  • We’ve been staying in a hotel for the last two weeks so we haven’t had to cook
    (not cook) our own meals

-You must come round (come round) for dinner one evening. We haven’t had a
good talk for a long time

-We had to run (run) all the way to the station bc we were late for the train

  • It’s your own fault that you’re so tired. You shoudn’t/ought to have gone (not go)
    to bed so late

-Why do the prisoners have to be locked (be locked) in their cells all day?

-Hurry up. You shouldn’t/oughtn’t to be having (not have) a bath now. The taxi’s
coming in 20 minutes
-You mustn’t tell (not tell) him what happened. We would never forgive us

-You shouldn’t/oughtn’t to allow (not allow) Max to walk home from school every
day on his own. He’s too young

  • I don’t like having to do (do) everything my boss tells me to do
    -You must go (go) to that new French restaurant in town. It’s the best restaurant
    I’ve ever been to
    -Tom doesn’t have to get up (not get up) early in the morning but everyone else in
    the house does

-If I fail any one of my exams, I ‘ll have to take (take) all of them again in November
-You should/ought to have been working (work) when I came into the room, not
talking
-You should tell (tell) him what you really think of him next time you see him if I
were you

  • The wedding’s been cancelled so I needn’t have bought (not buy) that new suit: it
    was a waste of money

-I have to take (take) the children to school every morning before I go to work

  • You mustn’t cat (not cat) in the lectura halls: it’s against the college regulations
  • I’d like you to come to the meeting but you don’t have to come (not come) if you
    don’t want to

-This letter must be hidden (be hidden) where no-one will ever find. Its contents
must remain (remain) a secret for ever

  • Do you have to wear (you/wear) a uniform at work?
  • Please don’t say any more. I already know the truth so you needn’t lie/don’t have
    to lie (not lie to me)

-Employees must follow (follow) the safety regulations

-These glasses could/might be Tim’s: they look a bit like this

-It can’t have rained/chan’t have been raining: the ground’s completely dry

-I might join the sports club in the summer but I haven’t decided yet

-What a terrible thing to have happened. You must have been terrified

-I told her you werre coming so she should/ought to be expecting you

  • They’ve just rung the bell so the children should/ought to be out of the classrooms
    in a minute

-That looks like Jack but it can’t be him. He went to live in Australia last year

  • I’ve got a stomachache this morning. I might have eaten too much last night or I
    might/could have

Deontic uses of modals

-We had to leave (leave) at 11 o’clock last night because the lat bus went at 11.

  • I don’t think you should/ought to offer (offer) to help him. You’ve got enough
    work to do yourself

-They don’t have to pay/needn’t pay (not pay) to stay in a hotel. They can stay with
us

  • We’ve been staying in a hotel for the last two weeks so we haven’t had to cook
    (not cook) our own meals

-You must come round (come round) for dinner one evening. We haven’t had a
good talk for a long time

-We had to run (run) all the way to the station bc we were late for the train

  • It’s your own fault that you’re so tired. You shoudn’t/ought to have gone (not go)
    to bed so late

-Why do the prisoners have to be locked (be locked) in their cells all day?

-Hurry up. You shouldn’t/oughtn’t to be having (not have) a bath now. The taxi’s
coming in 20 minutes
-You mustn’t tell (not tell) him what happened. We would never forgive us

-You shouldn’t/oughtn’t to allow (not allow) Max to walk home from school every
day on his own. He’s too young

  • I don’t like having to do (do) everything my boss tells me to do
    -You must go (go) to that new French restaurant in town. It’s the best restaurant
    I’ve ever been to
    -Tom doesn’t have to get up (not get up) early in the morning but everyone else in
    the house does

-If I fail any one of my exams, I ‘ll have to take (take) all of them again in November
-You should/ought to have been working (work) when I came into the room, not
talking
-You should tell (tell) him what you really think of him next time you see him if I
were you

  • The wedding’s been cancelled so I needn’t have bought (not buy) that new suit: it
    was a waste of money

-I have to take (take) the children to school every morning before I go to work

  • You mustn’t cat (not cat) in the lectura halls: it’s against the college regulations
  • I’d like you to come to the meeting but you don’t have to come (not come) if you
    don’t want to

-This letter must be hidden (be hidden) where no-one will ever find. Its contents
must remain (remain) a secret for ever

  • Do you have to wear (you/wear) a uniform at work?
  • Please don’t say any more. I already know the truth so you needn’t lie/don’t have
    to lie (not lie to me)

-Employees must follow (follow) the safety regulations

Delexical collocations

  1. Having dinner
  2. Had a chat
  3. Give me smile
  4. Made a promise
  5. Give me a push
  6. Have made
  7. Have/take a shower
  8. Gave a scream
  9. Have/take a holidays/go on holidays
  10. Had an argument
  11. Give you an advice
  12. Make a suggestion
  13. Give you an answer
  14. Take/ have a look
  15. Do the washing/do the laudry
  16. Goes for a ride/goes ridding
  17. Do your homework
  18. Do the ironing
  19. Going shopping
  20. Does the chores
  21. Has gone swimming/for a swim
  22. Do the drying
  23. Go for a walk
  24. Go dancing/for a dance
  25. Does the washing up/does the dishes

The passive

-They should have given us this information ages ago. This information should have been given to usa ages ago

-Do you want someone to wake up in the morning? Do you want to be woken up in the morning?

  • I don’t like someone telling me what to do. I don’t like being told what to do

  • The Windows are really dirty: no one’s cleaned them for weeks. The Windows are really dirty: they haven’t been
    cleaned for weeks

-After the Company made him redundant, he became very depressed. After being made redundant, he became very
depressed

  • I would like them to have given me the chance to explain my point of view, but they weren’t interested. I would like
    to have been given me the chance to explain my point of view, but they weren’t interested

  • I’m hoping they will choose me for the college football team. I’m hoping I’ll be chosen for the college football team

-People believe that many more people will die of skin cáncer over the next 10 years. It is believed that many more
people will die of skin cáncer over the next 10 years

  • If it hadn’t rained so much, we would have finished the job on time. If it hadn’t rained so much, the job would have
    been finished on time

  • We can’t take the car: the people at the garaje are repairing it. We can’t take the car: it is being repaired

Delexical collocations

  1. Having dinner
  2. Had a chat
  3. Give me smile
  4. Made a promise
  5. Give me a push
  6. Have made
  7. Have/take a shower
  8. Gave a scream
  9. Have/take a holidays/go on holidays
  10. Had an argument
  11. Give you an advice
  12. Make a suggestion
  13. Give you an answer
  14. Take/ have a look
  15. Do the washing/do the laudry
  16. Goes for a ride/goes ridding
  17. Do your homework
  18. Do the ironing
  19. Going shopping
  20. Does the chores
  21. Has gone swimming/for a swim
  22. Do the drying
  23. Go for a walk
  24. Go dancing/for a dance
  25. Does the washing up/does the dishes

The passive

-They should have given us this information ages ago. This information should have been given to usa ages ago

-Do you want someone to wake up in the morning? Do you want to be woken up in the morning?

  • I don’t like someone telling me what to do. I don’t like being told what to do

  • The Windows are really dirty: no one’s cleaned them for weeks. The Windows are really dirty: they haven’t been
    cleaned for weeks

-After the Company made him redundant, he became very depressed. After being made redundant, he became very
depressed

  • I would like them to have given me the chance to explain my point of view, but they weren’t interested. I would like
    to have been given me the chance to explain my point of view, but they weren’t interested

  • I’m hoping they will choose me for the college football team. I’m hoping I’ll be chosen for the college football team

-People believe that many more people will die of skin cáncer over the next 10 years. It is believed that many more
people will die of skin cáncer over the next 10 years

  • If it hadn’t rained so much, we would have finished the job on time. If it hadn’t rained so much, the job would have
    been finished on time

  • We can’t take the car: the people at the garaje are repairing it. We can’t take the car: it is being repaired

1. I hope I _____________ for the college football team. Выберите один ответ. was chosen; will be chosen. am chosen; 2. The poem _____________ last year. Выберите один ответ. had been spoken about; has been spoken about; was spoken about. 3._________ a lot of work to do this week? Выберите один ответ. Is there; It is; There was. Are there; 4. A Roman pavement just ______________ under Oxford street. Выберите один ответ. was found finds has been finding has been found 5. The bread _____________ automatically. Выберите один ответ. has been wrapped; is wrapped; wrapped. 6. _______________ in Africa in winter. Выберите один ответ. There isn’t snowing There is snowing It isn’t snowing It doesn’t snow 7. We can’t take the car: it _____________ at the moment. Выберите один ответ. is being repaired; is repaired; has being repaired. 8.The boy behaved _________ he could. Nobody could complain Выберите один ответ. so quietly as as quiet as as more quietly as as quietly as 9. You will find your way around the town _________ if you have a city plan. Выберите один ответ. more easily more easy less easily more easier 10.The garages _____________ every day. Выберите один ответ. were clean; are cleaned; cleaned. 11.Actions speak _________ words. Выберите один ответ. the loudest than louder than as louder as more louder than 12.Mike is a careless driver, he drives ________________ than you. Выберите один ответ. good bad better worse 13.He works ________________ and makes good progress. Выберите один ответ. hardly hard good badly 14.Mr Snowdon _____________ at the moment. Выберите один ответ. is being interviewed. is interviewed; was interviewed; 15.She smiled ______ of all people I know. Выберите один ответ. sweetest most sweetly most sweet more sweetly 16.Who are these people? — ________________ our foreign guests. Выберите один ответ. There are There is It is They are 17.This rose smells ______ of all flowers in the world. Выберите один ответ. more wonderful most wonderfully most wonderful wonderful 18.Sheila couldn’t come to the party, _________ a pity. Выберите один ответ. that is; there is; there was. it was; 19.It ___________ three days since I met her last. Выберите один ответ. was is has been have been 20.She could ________________ open her eyes. Выберите один ответ. hard hardly well badly 21.She was crying as ______ as usually. Выберите один ответ. silent silently very silently more silent 22.The discovery _______________ public before he wrote an article about it. Выберите один ответ. made was made hadn’t been made hadn’t been making 23.He _____________ a lot of money. Выберите один ответ. has been given. has been give; will give; 24.________________ a long way to walk and we were tired. Выберите один ответ. It was There isn’t It is There is 25._________ a real hurricane the other day! Did you hear it? Выберите один ответ. There is; It was; It is; There was. 26.He _____________ the day before not to come up to the canal. Выберите один ответ. had been warned; had warned. has warned; 27.This film _____________ by about thirty million people now. Выберите один ответ. is being watched, is watched; will be watched. 28.We _____ knew him. Выберите один ответ. hardly hardest hard harder 29.Alice thinks her firm is in trouble. She _____________ this month. Выберите один ответ. wasn’t paid; hasn’t been paid; isn’t been paid. 30. Margaret _____________ to be a very industrious person. Выберите один ответ. is known; is been known. has been known; 31._________ anything interesting in the book you gave me. Выберите один ответ. There isn’t; There was; It isn’t. It is; 32._________ more important for you later than now. Выберите один ответ. There is; It was; There has been. It will be; 33._________ all very good to say you were sorry, but were you really? Выберите один ответ. It was; It were; There were; There was. 34.Why didn’t you come to the party? _________ everybody from our class! Выберите один ответ. It was; There were; There was. There are; 35.The doctor said that Tommy’s leg _____________ the following day. Выберите один ответ. will be X-rayed; would be X-rayed; will have been X-rayed. 36_______________ a long way to go and we were exhausted. Выберите один ответ. There isn’t It is There is It was 37_________ nothing else to tell them so he let them go. Выберите один ответ. There was; There is. It is; It was; 38. The windows are really dirty: they _____________ for weeks. Выберите один ответ. hasn’t been cleaned; aren’t cleaned. haven’t been cleaned; 39. The main witness _____________ in the room. Выберите один ответ. was questioning; is being questioned. is questioning; 40.Vast amounts of money ______________ on nuclear power each year. Выберите один ответ. are spent spend have been spent is spent

Знаешь ответ? Добавь его сюда и заработай денег! Ответы проходят модерацию. Минимум 100 символов.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • The windows are olds как правильно
  • The windows are not dirty you clean them
  • The windows are cleaned every two weeks
  • The windows are clean and so is the floor перевод
  • The windows are blue at night стих